Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Donkere beelden of weinig kleuren bij het maken van DVD film

•  01-15-2008, 11:22

Donkere beelden of weinig kleuren bij het maken van DVD film

Ik had al een tijdje studio8 (zat bij de computer die ik 4 jaar geleden kocht) die maakte perfecte beeld kwaliteit van AVI naar DVD.

De AVI bestanden maakte ik met een canon ixus 70. Als ik er een DVD film van maakte met studio8 dan maakte deze uit zichzelf het beeld helderder, vooral bij de filmpjes die met wat minder licht

waren opgenomen.

Laatst kocht ik studio11 omdat mijn studio8 een erg beperkte versie was met weinig opties en geen slowmotion en niet lekker ging met vista. Ook ging het geluid erg achter lopen op de film wanneer ik foto's tussen twee filmpjes in plaatste.

Studio11 had echter mindere beeld kwaliteit, vooral met wat donkerdere filmpjes. Deze filmpjes worden door studio11 niet opgelicht, waardoor je op donkere plekken vrijwel alleen maar zwart ziet. Bij studio8 waren dezelfde filmpjes wel goed zichtbaar. Het leek wel of studio11 veel minder kleuren gebruikt, en alle donkere kleuren gewoon zwart maakt. Ik ben al dagen bezig geweest om dit probleem op te lossen maar zonder resultaat. Bij de instellingen heb ik wel de helderheid (brightness) kunnen aanpassen, maar hierdoor werd de beeldkwaliteit veel slechter (grover), en het had geen effect op de helderheid van de filmpjes.

Op deze manier heb ik niets aan studio11, kan iemand mij helpen bij het oplossen van dit probleem?

View Complete Thread
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy