Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Last post 05-16-2007, 13:05 by antonP. 11 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-15-2007, 10:39 3986

Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Gebruikers van Studio 11 een vraagje voor jullie.

Mijn files zijn standaard voorzien van een nummer MOV001.MOD, MOV00A.MOD etc. Wanneer in studio open en kijk in het tabblad bewerken dan zie ik mijn files op naam gesorteerd staan maar niet op datum. Niet echt handig omdat mijn nummering van mijn files niet overeen komt met wat studio wil weergeven. MOV001.MOD is bijvoorbeeld geschoten op  25 dec terwijl MOV00A.MOD geschoten is op 27 december. Studio selecteerd eerst op letter en dan op cijfer. Weet iemand of het mogelijk is om toch de volgorde van schieten weer te geven in studio? Dit scheelt toch weer een hoop puzzelwerk als je alles in logische volgorde wil weergeven.

Alvast bedankt!

John

•  05-15-2007, 12:08 4024 in reply to 3986

Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Hallo john,

Studio kijkt puur naar de file name, wil je toch een overzicht houden, moet je in windows al de files voor jouw een logische naam geven, dus bijvoorbeeld 12052007.MOD.  Als je altijd gelijk veranderd bij herplaatsen van de file van camera naar PC is dit niet zoveel werk.

MAAAAAR pas op, doe dit niet bij lopende projecten in studio, studio kan de files niet terug vinden als je ze opslaat onder een andere naam !!

•  05-15-2007, 12:35 4035 in reply to 4024

Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Leon:
    Hallo john,

Studio kijkt puur naar de file name, wil je toch een overzicht houden, moet je in windows al de files voor jouw een logische naam geven, dus bijvoorbeeld 12052007.MOD.

Een beter idee dan het voorbeeld van Leon (daarin komt 11 juni vóór 12 mei): kies yyyymmddxx.mod:
    - yyyy = jaar (2007)
    - mm = maand
    - dd = dag
    - xx = volgnummer
    Nu zal de volgorde wel logisch in Studio komen.

•  05-16-2007, 1:18 4197 in reply to 4035

Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Wat is een goed programma om al die files in een batch te renamen? Want als ik dat allemaal handmatig moet doen..........
  •  05-16-2007, 1:36 4209 in reply to 4197

Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Hoi John 

Mischien heb je hier wat aan:

Het onderstaande heb ik ook ooit al eens van een forum gecopieerd , met dank aan de schrijver..Yes

Ik herken het probleem en heb het zelf ook aan de hand gehad.
    Ik heb het als volgt opgelost.
    - Zorg dat alle foto's in de map op de juiste volgorde liggen. (zover was je al gekomen begreep ik) (Je weet misschien ook wel dat ze met met Windows verkenner eenvoudig te sorteren zijn op bijv opname datum?)
    - Ga met Windows Verkenner naar de bewuste map
    - Kies in de Menubalk bij Beeld voor de optie Details. Dit maakt het wat overzichtelijker.
    -Selecteer de eerste foto in de map (linker muisknop)
    -Toets nu CTRL + A. Alles is nu geslekteerd
    -Klik rechts op de eerste foto in de map en kies voor Naam Wijzigen.
    - Tik dan een zelf gekozen "naam" gevolgd door een spatie en dan het getal 100 tussen haakjes . Dus bijvoorbeeld zo: foto (100)
    Als je meer dan 900 foto's heb kies dan het getal 1000 tussen haakjes.
    -Geef dan een Enter
    - Even wachten .... en alles is hernummerd.
    - Als het goed is leest Studio ze nu op de goede volgorde in.

Het ging steeds fout denk ik , omdat Studio niet goed omgaat met foto's met volgnummers van verschillende lengte. De 1, de 10 en de 100 zet hij allemaal bij elkaar, daarna komen alle cijfers die met een 2 beginnen en zo verder.
    Succes

•  05-16-2007, 2:48 4220 in reply to 4209

Re: Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Bedankt voor je uiteenzetting.

Nog een vraagje over je oplossing, worden de files nu wel of niet goed weergegeven in studio als ik ze op deze wijze rename?
    Ik heb nl het idee dat Studio ze gaat weergeven als filename(1), filename(10), filename(11)...........filename(100)

•  05-16-2007, 2:56 4221 in reply to 4220

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Hallo, ik had eigenlijk dezelfde vraag. Nu, na de prima uitleg, heb ik per ongeluk een verkeerde serie foto's gerenamed en deze foto's stonden al in SX. Nu herkent SX de foto's niet meer.

Is er nog een mogelijkheid om het renamen ongedaan te maken?

Groet, Martin Clarijs

•  05-16-2007, 4:40 4239 in reply to 4221

• GJA is not online. Last active: 18-03-2013, 14:41 GJA
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Telkens weer verrassend wat we zien!!
    • Posts 535

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Hallo,

Je kan dat helaas niet terugdraaien.

Dit soort zaken ook altijd even proberen op een kopie van een aantal file's !Embarrassed

Gerrit

•  05-16-2007, 11:18 4396 in reply to 4239

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Hallo Martin,

je zegt:

Hallo, ik had eigenlijk dezelfde vraag. Nu, na de prima uitleg, heb ik per ongeluk een verkeerde serie foto's gerenamed en deze foto's stonden al in SX. Nu herkent SX de foto's niet meer.

Is er nog een mogelijkheid om het renamen ongedaan te maken?

!!!! Nu, na de prima uitleg !!!

Alleen niet goed gelezen ik zei in eerste instantie, letop bij lopende projecten. Die foto's die je gebruikt hebt de oude naam terug geven, en het loopt zo weer door ?? (de map waarin de foto's staan mag je ook niet een andere naam geven)

•  05-16-2007, 11:28 4400 in reply to 4396

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Aan ieder,

Een algemene tip:

De naam van meerdere bestanden wijzigen met Windows Verkenner

loadTOCNode(2, 'summary');

1. Start Windows Verkenner. Klik op Start, wijs Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Windows Verkenner.
    2. Selecteer meerdere bestanden in een map. Hiertoe houdt u CTRL ingedrukt terwijl u op de bestanden klikt.
    3. Nadat u de bestanden hebt geselecteerd, drukt u op F2.
    4. Typ de nieuwe naam en druk op ENTER.
    Opmerking Na het voltooien van de voorgaande stappen verdwijnt de markering van alle bestanden met uitzondering van één bestand. Het kan dan lijken alsof u de naam van slechts één bestand wijzigt. Als u echter op ENTER drukt, is de naam van alle bestanden gewijzigd. Wanneer u de naam van meerdere bestanden wijzigt, krijgen alle bestanden dezelfde naam en wordt een nummer tussen haakjes achter de naam toegevoegd om de nieuwe bestandsnaam uniek te maken. Als u bijvoorbeeld BUDGET als nieuwe naam typt, krijgt het eerste bestand de naam BUDGET. Alle overige bestanden krijgen de naam BUDGET(x), waarbij x staat voor een uniek nummer beginnend met (1).

Opmerkingen

loadTOCNode(2, 'summary'); Als u bij het wijzigen van de naam van meerdere bestanden een vergissing maakt, kunt u op CTRL+Z drukken of de optie Naam wijzigen ongedaan maken in het menu Bewerken selecteren om de actie die u zojuist hebt uitgevoerd, ongedaan te maken. U kunt deze procedure vervolgens desgewenst herhalen.

De functie Naam wijzigen in Windows Verkenner komt niet overeen met de werking van de opdracht REN die u bij een opdrachtprompt gebruikt. Als u bijvoorbeeld jansen wilt wijzigen in jensen voor bestanden met de naam jansena.doc, jansenb.doc en jansenc.doc, kunt u de opdracht ren jansen*.doc jensen*.doc gebruiken. Alle bestandsnamen worden automatisch gewijzigd en krijgen de vorm jensena.doc, jensenb.doc en jensenc.doc.

Als u in Windows XP de functie Naam wijzigen van Windows Verkenner gebruikt en na het selecteren van de drie bestanden met 'jansen' in de naam het bestand jansena.doc wijzigt in jensena.doc, krijgen de overige geselecteerde bestanden de naam jensena(x).doc. Als u de oorspronkelijke bestandsnaamstructuur (het gebruik van a, b, c, enzovoort) wilt herstellen, moet u de naam van elk bestand afzonderlijk wijzigen.

•  05-16-2007, 12:44 4438 in reply to 4209

Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

Hallo antonP,

Leuk dat ik mijn oplossing voor dit euvel op dit forum terug zie.

Zeker nu Studio ook steeds meer gebruikt wordt om DVD's met foto's te maken, komt het volgorde probleem steeds vaker aan de orde. Ik gebruik deze oplossing zelf nog zeer regelmatig om mijn vakantie foto's op de juiste volgorde in de tijdlijn te krijgen . 

De originele tekst staat op de site van Jos (forum.jr-video.nl) onder: Studio bewerken/volgorede foto's van dinsdag 28 nov 2006

•  05-16-2007, 13:05 4448 in reply to 4209

Re: Betreft: Re: Betreft: Bestanden in volgorde van schieten (studio 11)

antonP:

Het onderstaande heb ik ook ooit al eens van een forum gecopieerd , met dank aan de schrijver..Yes

Ere wie ere toekomt!Yes

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy