Pescador:
Ik krijg een foutmelding bij het importeren van een gedigitaliseerde 8 mm film op externe harde schijf.
Ik heb het probleem voorgelegd bij het bedrijf wat gedigitaliseerd heeft en kwam met de volgende oplossing.
Dit werkt echter nog steeds niet.
Bijgesloten de huffyuv.inf en een zip bestand met alle 3 de benodigde bestandjes. In 1 daarvan staat exact wat u moet doen. Hopelijk lost dit het probleem op. Misschien kunt u bij Pinnacle informeren of ze met de huffyuv avi bestanden om kunnen gaan.
Het zijn dus AVI bestanden met een huffyuv codec. De resolutie is 1376x1024.
We hebben Pinnacle 14 Ultimate Collection draaiend onder Windows 7. De computer is snel genoeg en voldoende intern geheugen.
Lekker bedrijf zeg !!
Deze Huffyuv codec zal studio niet oppikken verwacht ik. Pinnacle zelf zal er ook weinig aan doen.
Misschien via de Moviemaker van windows zelf, die kan er vervolgens weer een "standaard" avi van maken. Maar die zit niet meer in windows 7 (weet ik niet zeker hoor !
)
Huffyuv is een codec om veel video kwijt te kunnen in een klein bestand. Normaal is 1 uur video ongeveer gelijk aan 13GB video bestand, dit krijg je natuurlijk niet op een DVD geperst, of ze moeten Blu-ray branden en die moet jij wel kunnen lezen op de computer.
Overleg eerst met dat "bedrijf" wat de opties zijn voor het aanleveren van dit video bestand, krijg nu het gevoel, ik koop een auto maar de motor moet je ergens anders halen........
Misschien een optie om een standaard DV bestand op een externe harddisk te laten zetten door hun, of ze moeten ook een programma mee leveren die het kan omzetten en niet alleen een codec...............
zelf aan de slag:
http://jojo.havank.com/index.php?/artikelen/virtualvcr.html