Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Last post 11-03-2009, 5:20 by Leon. 13 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  10-30-2009, 14:59 350405

Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Hi,

Heeft iemand dit probleem ook (gehad) en hier wellicht een oplossing voor? Ik heb een USB headset aangesloten en deze in studio geselecteerd als voice-over microfoon. Tot voor gisteren werkte dit prima, maar nu ineens neemt studio de voice-over niet niet meer op. De piekmeter werkt wel gewoon, dus hij herkent de stem wel. Het fragment verschijnt ook op het geluidsspoor, echter het geluid is niet opgenomen. In windows staat de USB-mic ook als standaard geselecteerd.

•  10-30-2009, 15:24 350410 in reply to 350405

Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Studio kan niks met een USB Mircofoon, alleen als ze worden aangesloten via de geluidskaart dus de standaard mircofoons.

Dat het gewerkt heeft snap ik daarom ook niet ! Huh?

•  10-30-2009, 16:32 350420 in reply to 350410

Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Nee, dus kennelijk moet het toch kunnen werken!
  •  10-31-2009, 2:35 350472 in reply to 350420

Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Korte update: net even met een 'gewone' mic geprobeerd, maar hetzelfde probleem: wel piekmeter en fragment op geluidsspoor, maar geen geluid!
  •  10-31-2009, 2:48 350474 in reply to 350472

Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

en via de soundrecorder van windows zelf, heb je dan wel geluid.

Kijk anders ook nar de instellingen van de geluidskaart, of daar niks op mute staat of gewoon te zacht ingesteld.

•  10-31-2009, 4:50 350490 in reply to 350474

Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Staat allemaal vol open en zoals gezegd doet de peikmeter in studio het ook gewoon, dus de applicatie neemt wel geluid waar... hij neemt het alleen niet op, niet via USB en niet via jackplug
  •  10-31-2009, 7:23 350525 in reply to 350490

Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

problem is fixed, oplossing simpel: naar programma's in configuratiescherm gegaan, rechtermuisknop op pinnacle studio 14, herstellen gekozen. Alles werkt weer normaal. Bijkomende conclusie: Studio werkt weldegelijk met USB headset!
  •  10-31-2009, 10:37 350568 in reply to 350525

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Danny_x:
    problem is fixed, oplossing simpel: naar programma's in configuratiescherm gegaan, rechtermuisknop op pinnacle studio 14, herstellen gekozen. Alles werkt weer normaal. Bijkomende conclusie: Studio werkt weldegelijk met USB headset!

Gaarne merk en model vermelden, daar kunnen we andere ook mee helpen.. !!Yes

•  10-31-2009, 11:33 350585 in reply to 350568

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Het is een Microsoft LifeChat LX-3000.
  •  11-01-2009, 4:17 350669 in reply to 350585

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Ik had dit probleem reeds vroeger gesignaleerd . Maar dan met studio 12 plus. Ik heb een USB set van Logitech een Clear Chat Comfort USB. In het begin werkte die prima , maar door een bepaald iets/feit , kon ik de voice over niet meer gebruiken.

Ik zette toen een plaatsing, en kreeg ook het antwoord van je eerst kreeg.  Een USB set werkt niet op Pinnacle Studio.  Ik voelde me eerlijk gezegd wel een beetje een idioot..... alsof ik een beetje aan het veinzen was en mijn verhaal fake was. Sindsdien heb ik audacity gebruikt, maar ik krijg daar het gebrom van de PC bij.... dus geen goede oplossing.

Ik zal nu de gesuggereerd oplossing ook eens uitproberen en hier rapporteren..... 

•  11-01-2009, 4:39 350671 in reply to 350669

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Hi Danny-x

heb je oplossing uitgeprobeerd, maar ik geraak er niet. Ik werk met XP , dus als ik configuratiescherm open vind ik geen item programma's zoasl jij beschreef ....... enkel  software, maar dan geraak ik er niet.....

Via windows explorer naar Studio 12 geeft ook geen soelaas .....

Wat doe ik verkeerd ???

•  11-03-2009, 2:50 351120 in reply to 350525

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Voice-over neemt ineens niet op, studio herkent microfoon wel

Hallo Danny,

Ik heb pas een SAMSON GoMic met USB gekocht, maar ik krijg hem ook niet aan de praat. Ik werk met XP.

Heb jij een oplossing?

Groet,

martin

•  11-03-2009, 4:08 351132 in reply to 350671

van tilborgh:

Hi Danny-x

heb je oplossing uitgeprobeerd, maar ik geraak er niet.

Zo te zien is Danny klaar.....
    Hij heeft gewoon via configuratiescherm > software > Studio .. voor "herstellen" gekozen.
    Datzelfde kun je ook via de installatie DVD doen.

•  11-03-2009, 5:20 351149 in reply to 351132

maar twijfel of dit altijd de oplossing is................................
View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy