Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Last post 11-06-2009, 12:45 by raster13. 38 replies.
Page 2 of 2 (39 items)   < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  •  11-02-2009, 10:57 350939 in reply to 350937

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Sorry de originele foto kan ik niet via dit forum opsturen omdat de file groter is dan 512 k

Als het nodig is wil ik ze wel via google toegankelijk maken

Herman

•  11-02-2009, 11:59 350959 in reply to 350939

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Sorry, ik ben even de draad kwijt.
    Met bronbestanden bedoelde ik video omdat daarbij alleen de fieldorder belangrijk is.
    Als het alleen foto's zijn heb je daar niks mee te maken en zijn alleen de projectinstellingen belangrijk.
    Misschien dat het zinvol is te vertellen hoe je project is opgebouwd, welke overgangen zijn gebruikt etc.
    Je kunt dat ook dmv een screenshot doen.
  •  11-02-2009, 15:08 351015 in reply to 350959

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

ok, we begrijpen elkaar dus even niet, kan gebeuren

Het project is een stukje terug beschreven met de instellingen. Het zijn voor 90 % foto;s die tussen de 3 en de 12 sec geshowed worden met in een aantal gevallen normale 2D 

overgangen er tussen.

Een stukje terug staat een screenshot van een stuk film

Wat is er nog meer nodig?

Hopelijk dan nu mijn verlossende tips?

Herman

•  11-02-2009, 15:30 351018 in reply to 351015

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Laat maar zitten.
    Blijkbaar is mijn vermoeden eerder in deze topic over een eventuele oorzaak voor een verkeerde fieldorder van het project niet geheel begrepen.
    De enige tip die ik op dit moment kan geven is om  de inhoud van dit project te kopiëren naar een nieuw Pal standaard of breedbeeld project waarbij het achtergrondrenderen via setup is uitgeschakeld.
    Dit project onder een andere naam opslaan en (evt. een klein gedeelte hiervan) met de eerder vermelde instellingen opslaan naar een DVD image.
    Deze image afspelen in PowerDVD waarbij bij options het interlacefilter methode Bob is ingeschakeld.
    Kijken of de gewraakte fouten nog aanwezig zijn.

•  11-03-2009, 0:09 351091 in reply to 351018

Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

In princiepe zou dit geen invloed mogen hebben op de finaal gerenderde bestanden ... maar het zou kunnen dat Studio in dit geval toch enkele tussentijds (en dus voor preview bedoelde) gerenderde segmenten met overgangen gebruikt heeft in de finaal gerenderde bestanden.

Kijk even in de Easy FX editor welke render engine voor preview van HFX overgangen er ingesteld is.
    Als hier "Software" is ingeschakeld dan zal de preview van HFX overgangen een gekarteld beeld vertonen.
    Het is dus de bedoeling dat hier voor "Accelerated hardware encoding" gekozen wordt.

Ik twijfel of dit de oplossing voor je probleem is, maar je weet maar nooit.

Ik heb dit hele draadje niet nagelezen en weet dus niet of interlaced vs progressief al ter sprake geweest is hier. 

Als je toevallig progressief hebt aangevinkt dan is dat fout, moet interlaced zijn.

•  11-04-2009, 3:52 351397 in reply to 351091

Re: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Volgens mij zit in mijn pakket geen Easy FX editor

De film is ingesteld p[ interlaced; dus niet progressief; desondanks flikkeren alle overgangen als een hel op de TV als je ze via DVD

afspeelt; Op de PC is dit effect nauwelijks aanwezig

Ik ben eigenlijk tot nu toe geen stap verder.

Herman

•  11-04-2009, 4:43 351401 in reply to 351397

Betreft: Re: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

raster13:

Volgens mij zit in mijn pakket geen Easy FX editor

Zou kunnen dat dat niet in een gratis Quickstart versie zit.
    Zou ook kunnen dat je probleem wordt veroorzaakt doordat je niet een normale versie hebt.
    De film is ingesteld p[ interlaced; dus niet progressief; desondanks flikkeren alle overgangen als een hel op de TV als je ze via DVD afspeelt; Op de PC is dit effect nauwelijks aanwezig.
    Omdat een PC scherm niet automatisch deïnterlaced, maar een TV wel, wijst dat op een verkeerde fieldorder zoals ik veel eerder heb opgemerkt.
    Maar aangezien je niet erg scheutig bent met info of niet wilt toegeven het gevraagde niet te begrijpen, heb ik verder geen zin om aan een dood paard te staan trekken.
    Wellicht dat de aanschaf van een volledige versie je verder helpt.

•  11-04-2009, 14:19 351539 in reply to 351401

Re: Betreft: Re: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Beste Marten.

de zaken nog eens kort op een rij (en voor mij is het zeker geen dood paard)

- De film is samengesteld uit overwegend foto's die 4 sec ingesteld zijn, sommige langer

- tussen de foto's zijn simpele 2D overgangen gebruikt, meestal wegfaden en overvloeien; deze geven op TV de flikkerende beelden

- het kan dus geen probleem van verkeerde fieldorder zijn zoals je al eerder stelde

- Ik heb ook ontdekt dat alle aangeboden voorgedefinieerde menu's/titels voor DVD dezelfde flikkering geven op de TV

- Voor de rest zijn de instellingen gedaan interlaced (niet progressief) en op jullie aanwijzing niet op background renderen en hardware acceleratie uit

(overigens maken veranderingen van al deze instellingen geen enkel verschil in resultaat).

Hopelijk kun je hier iets mee; en dan is het voor mij inderdaad ook af, want ik kom niet verder

HErman

•  11-04-2009, 15:57 351559 in reply to 351539

Betreft: Re: Betreft: Re: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Zo kom je inderdaad niet verder.
    Laatste suggestie van mijn kant.
    Maak een stukje DVD compatibel Mpeg2 met een aantal van jouw probleem overgangen, de foto's kun je heel kort houden.
    Kan ook een hele korte DVD-image (TS) zijn in een gecomprimeerde map.
    Als je daarbij hetzelfde probleem ziet kun je het bestandje uploaden naar bv. YouSendit met als bestemming je eigen emailadres.
    Plaats de link om te downloaden hier op het forum, zodat anderen ook eens wat kunnen testen met dat stukje.
  •  11-04-2009, 21:43 351620 in reply to 351539

Betreft: Re: Betreft: Re: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

raster13:

Beste Marten.

de zaken nog eens kort op een rij (en voor mij is het zeker geen dood paard)

- De film is samengesteld uit overwegend foto's die 4 sec ingesteld zijn, sommige langer

- tussen de foto's zijn simpele 2D overgangen gebruikt, meestal wegfaden en overvloeien; deze geven op TV de flikkerende beelden

- het kan dus geen probleem van verkeerde fieldorder zijn zoals je al eerder stelde

- Ik heb ook ontdekt dat alle aangeboden voorgedefinieerde menu's/titels voor DVD dezelfde flikkering geven op de TV

- Voor de rest zijn de instellingen gedaan interlaced (niet progressief) en op jullie aanwijzing niet op background renderen en hardware acceleratie uit

(overigens maken veranderingen van al deze instellingen geen enkel verschil in resultaat).

Hopelijk kun je hier iets mee; en dan is het voor mij inderdaad ook af, want ik kom niet verder

HErman

Omdat het probleem dus ook o.a. bij de menu's zit, kan het niet aan het bronmateriaal liggen. Je kunt als test een DVD maken met de meegeleverde voorbeeld film, die van de clowntjes.

Maar ik denk dat het probleem meer de hardware is van de computer of player, DVD al getest in een andere player ?.

Update drivers videokaart, brander problemen  (test met een andere DVD schijf, dus geen RW versie)?

welke programma's draaien op de achtergrond mee ?

Als je er een AVI bestand van maakt loopt deze wel goed op de computer ?

•  11-05-2009, 15:01 351835 in reply to 350937

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Misschien een heel ander trucje om er omheen te komen:

- Plaats je foto's op de tijdlijn

- Zoek onder Gereedschapskist "Beeld opnemen", maak opnames van alle foto's die je op de bedreigde plaatsen wil gebruiken

- Verwijder de oorspronkelijke foto's en ga verder met de opnames

Deze opnames moeten nu in een formaat zijn waar. Studio geen moeite mee kan hebben en een resolutie hebben die precies goed is voor je video 

•  11-06-2009, 12:08 352046 in reply to 351835

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Allen, die gereageerd hebben bedankt voor het meedenken en ondersteunen. Ik heb vanavond de doorbraak kunnen bereiken.

Ik heb Studio gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en daarna naar die nieuwste stand gebracht via de support site van Pinnacle.

Nu loopt alles. Ik heb dezelfde testfiles gerendered en afgespeeld via DVD; de overgangen doen het netjes zoals ze het moeten doen.

Herman.

•  11-06-2009, 12:15 352047 in reply to 352046

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Tjonge, en zo voor de hand liggend....

Veel plezier verder

•  11-06-2009, 12:45 352059 in reply to 352047

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

ik had de nieuwste drivers als eens geladen; echter geen volledige de-installatie doorgevoerdEmbarrassed
Page 2 of 2 (39 items)   < Previous 1 2
View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy