|
|
Foto's zijn wazig en kleiner
Last post 08-07-2009, 23:57 by piedro. 20 replies.
-
09-19-2007, 14:40 |
-
JVDM
-
-
-
Joined on 09-20-2007
-
-
Posts 11
-
-
|
Foto's zijn wazig en kleiner
Hallo,
Ik zit met het volgende. Ik heb leuke foto's gemaakt met een digitale camera. De foto's zijn in een hoge resolutie gemaakt. 2048x1536.
Nu wil ik met deze foto's in Pinnacle studio 11 ultimate iets leuks maken. De foto's zijn als ik ze met windows viewer open als diavoorstelling echt supermooi en helder. Mn hele 17 inchscherm is gevuld.
Als ik nu deze foto's in Pinnacle studio 11 ultimate importeer, en ik zet een foto op het storyboard, dan is de foto opeens een stuk waziger en de foto wordt getoond met zwarte randen eromheen. Een stuk kleiner dus. Dit is zowel in de preview klein als met volledig scherm????
Je zou dan zeggen dat het niet aan de videokaart kan liggen, want dan zou de foto in windows viewer al niet scherp moeten zijn.
Moet ik in Pinnacle instellingen veranderen? Heb al dingen geprobeerd, maar niks lukt. 
Wie heeft er voor mij DE oplossing!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
-
09-19-2007, 22:03 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,274
-
-
|
Betreft: Foto's zijn wazig en kleiner
Hallo,
je zegt:
Een stuk kleiner dus. Dit is zowel in de preview klein als met volledig scherm????
Kleiner, zou niet moeten kunnen, alleen als je als PIP plaatst, hier bij worden de foto's kleiner..
Wat moet ik onderverstaan, importeer, ik de foto´s in studio!!. Je moet ze gewoon opnenenen vanuit de map waarin ze zitten opgeslagen..
De naam zegt het al een Preview scherm, het heeft niet de kwaliteit zoals dit op de DVD wordt weergegeven Doen ze dit wel, kost het teveel capaciteit van de video kaart, en
die is juist nodig om te renderen, omzetten video beelden. Brand eerst een test DVD of maak er een AVI bestand om het geheel te bekijken !!
Zal er een stuk beter uitzien !!
|
|
-
09-19-2007, 23:17 |
-
rbomer
-
-
-
Joined on 05-09-2007
-
The Netherlands
-
Posts 3,932
-
-
|
"
Wat moet ik onderverstaan, importeer, ik de foto´s in studio!!. Je moet ze gewoon opnenenen vanuit de map waarin ze zitten opgeslagen.. "
Ik vaktaal heet dat importeren! ... ;)
|
|
-
09-19-2007, 23:30 |
-
plemmens
-
-
-
Joined on 04-11-2007
-
Belgium - Man do I love SmartSound
-
Posts 10,529
-
-
|
Re: Betreft: Foto's zijn wazig en kleiner
...en ik zet een foto op het storyboard,
Als ik jou was dan zou ik niet in storyboard maar in tijdlijn modus werken. Je hebt dan een beter zicht op wat je allemaal aan het doen bent. Op die manier krijg je o.a. ook zicht op die PIP beeld in beeld toestand waarover Leon het heeft
|
|
-
09-20-2007, 1:31 |
-
perrykniest
-
-
-
Joined on 08-22-2007
-
Eindhoven, Nederland
-
Posts 116
-
-
|
JVDM:
Hallo,
Ik zit met het volgende. Ik heb leuke foto's gemaakt met een digitale camera. De foto's zijn in een hoge resolutie gemaakt. 2048x1536.
Nu wil ik met deze foto's in Pinnacle studio 11 ultimate iets leuks maken. De foto's zijn als ik ze met windows viewer open als diavoorstelling echt supermooi en helder. Mn hele 17 inchscherm is gevuld.
Als ik nu deze foto's in Pinnacle studio 11 ultimate importeer, en ik zet een foto op het storyboard, dan is de foto opeens een stuk waziger en de foto wordt getoond met zwarte randen eromheen. Een stuk kleiner dus. Dit is zowel in de preview klein als met volledig scherm????
Je zou dan zeggen dat het niet aan de videokaart kan liggen, want dan zou de foto in windows viewer al niet scherp moeten zijn.
Moet ik in Pinnacle instellingen veranderen? Heb al dingen geprobeerd, maar niks lukt. 
Wie heeft er voor mij DE oplossing!!!!!!!!!!!!!!!!!
De kwaliteit in het preview venster is altijd veel minder dan in de film zelf. Zoals al gezegt is maak van de film eerst een dvd of avi bestand en u zult zien dat de kwaliteit daarin veel beter is.
|
|
-
09-20-2007, 3:28 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,050
-
-
|
Dat je een rand om de foto ziet komt omdat de foto waarschijnlijk andere afmetingen heeft dan een Pal video, op te lossen met de 2D Editor of Pan and Zoom. Zorg er ook voor dat je met het goede projectformaat start.
De oorzaak dat je een slecht beeld hebt komt omdat je waarschijnlijk in Setup niet hebt aangevinkt dat je het voorbeeld in volledige resolutie wilt zien.
|
|
-
09-20-2007, 3:50 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,274
-
-
|
maar dan is deze nog lang niet de kwaliteit van de DVD !!
|
|
-
09-20-2007, 3:56 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,050
-
-
|
Leon:maar dan is deze nog lang niet de kwaliteit van de DVD !!
Hangt een beetje van de gekozen of automatisch ingestelde codec en de projectinstelling af samen met de gebruikte schermresolutie.
Is dat DV-Avi en die staat meestal standaard, dan is het beeld inderdaad beter dan DVD (Mpeg2)
Als je een HD 1920x 1080 project instelt en je beeldschermresolutie heeft dat ook zo'n beetje dan zijn de foto's van JVDM in volledige preview ca. 4x scherper dan DVD
|
|
-
09-20-2007, 4:25 |
-
rbomer
-
-
-
Joined on 05-09-2007
-
The Netherlands
-
Posts 3,932
-
-
|
Leon:maar dan is deze nog lang niet de kwaliteit van de DVD !!
Leg uit....
Want dat snap ik niet. De kwaliteit van de DVD dat is toch de kwaliteit die je instelt? DVD is geen kwalificatie immers... ;)
Bedoel je de kwaliteit van de dvd op een pakweg HD-tv?
|
|
-
09-20-2007, 5:11 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,274
-
-
|
Uitleg:
Marten zegt:
De oorzaak dat je een slecht beeld hebt komt omdat je waarschijnlijk in Setup niet hebt aangevinkt dat je het voorbeeld in volledige resolutie wilt zien.
Leon zegt:
maar dan is deze nog lang niet de kwaliteit van de DVD !!
Dus de weergave van het voorbeeld scherm in volledige resolutie is altijd toch nog wat minder als die van het eind produkt, de DVD of een AVI bestand. zeker met overgangen en tekst erbij, dan loopt het in het voorbeeld scherm nooit zo "strak" als het eind produkt...
|
|
-
09-20-2007, 5:14 |
-
rbomer
-
-
-
Joined on 05-09-2007
-
The Netherlands
-
Posts 3,932
-
-
|
|
-
09-20-2007, 6:12 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,050
-
-
|
Leon: Dus de weergave van het voorbeeld scherm in volledige resolutie is altijd toch nog wat minder als die van het eind produkt, de DVD of een AVI bestand. zeker met overgangen en tekst erbij, dan loopt het in het voorbeeld scherm nooit zo "strak" als het eind produkt...
Nou , je vraagt erom. Dit is onjuist. Met zo'n uitspraak zullen ze bij Pinnacle ook niet blij zijn.
Met achtergrondrenderen aan en voorbeeld op volledig scherm heb je precies je eindproduct.
Niet meer en niet minder. Wat je daarvan ziet op je beeldscherm is afhankelijk van de instelling(resolutie) van dat beeldscherm. Kortom heb je een Pal standaard project dan zie je het in DVD/Avi kwaliteit als je beeldscherm minstens 720x576 is, dus in TFT kwalificatie 800x600. Heb je een HD project en HD materiaal (dus ook megapixel foto's) dan zie je het in HD kwaliteit als je beeldscherm minimaal staat op 1440x1080 (1600x1200 TFT)
Heb je dat al eens getest? Ik wel.
|
|
-
09-20-2007, 6:37 |
-
rbomer
-
-
-
Joined on 05-09-2007
-
The Netherlands
-
Posts 3,932
-
-
|
Voor het geval dat iemand denkt dat ik met 'duidelijk' bedoel dat ik het er mee eens ben...
Nee, maar soms gebruik ik dit als afsluiter net zoals;
OK, zo?!, wel-wel en tsjonge-tsjonge...
Maar Marten kan het altijd net iets beter 'duiden'. (hij heeft geloof ik wel ervaring in opvoedend vertellen en het enige dat ik ooit heb opgevoed zijn 4 katten).
Overigens, op het onderwerp terugkomend. Als het de bewerkte clip gerenderd is, al dan niet met achtergrondrendering moet het beeld OK zijn.
Ook bij mijn 'hoofd'-programma is dat zo net als bij mijn 10.8.
|
|
-
09-20-2007, 7:06 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,274
-
-
|
hoezo,
Nou , je vraagt erom. Dit is onjuist. Met zo'n uitspraak zullen ze bij Pinnacle ook niet blij zijn.
Ze zeggen het zelf ook !!, het is ook maar een voorbeeld scherm, maar hoe test jij dan wel, alleen met een rekenmachine, of met beelden erbij, de praktijk is toch echt anders, zeker met teksten in beeld....
Maar het resultaat is wel goed, de vraag is dan wat is belangrijker, voorbeeldscherm optimaal, maar opbouw project van zeg een uur geeft dan bij elke handeling wachttijd !, of het bewerken loopt lekker met het idee dat het eindprodukt er goed uitziet....
|
|
-
09-20-2007, 7:26 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,274
-
-
|
Misschien kan Pinnacle wat zeggen hierop, hoe daar gedacht wordt over het voorbeeldscherm. en de instellingen ervan.
|
|
-
09-20-2007, 7:49 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,050
-
-
|
Leon:
.... de praktijk is toch echt anders, zeker met teksten in beeld....
De praktijk is niet anders.
Kijk nog even waar deze topic over gaat en dwaal niet af in allerlei zijstraten. De topic gaat er niet over dat teksten of effecten slecht in beeld komen, maar hoe je een foto met een flinke resolutie niet wazig, maar goed in de preview kunt zien.
|
|
-
09-20-2007, 7:59 |
-
JVDM
-
-
-
Joined on 09-20-2007
-
-
Posts 11
-
-
|
Quote:De oorzaak dat je een slecht beeld hebt komt omdat je waarschijnlijk in Setup niet hebt aangevinkt dat je het voorbeeld in volledige resolutie wilt zien.
Dat heb ik wel aangevinkt en die daar onder ook.
Ik heb wat op dvd gebrand en afgespeeld. De videobeelden die ook niet scherp er uit zien in de preview zien er wel netjes uit op dvd. De kwaliteit van de foto's op de dvd is toch nog minder dan als ik ze met windows viewer open. Lig misschien aan kwaliteit tv of dvd, weet ik t.
|
|
-
09-20-2007, 8:35 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,050
-
-
|
Betreft: Re: Betreft: Foto's zijn wazig en kleiner
JVDM:
De kwaliteit van de foto's op de dvd is toch nog minder dan als ik ze met windows viewer open. Lig misschien aan kwaliteit tv of dvd, weet ik t.
Houd er wel rekening mee dat op een DVD de resolutie van de foto wordt teruggebracht naar 720x576 pixels. Dat is de norm voor een DVD in ons PAL systeem.
|
|
-
01-28-2008, 8:17 |
-
LDLIVEDVD
-
-
-
Joined on 01-29-2008
-
Venlo
-
Posts 1
-
-
|
Ik heb hetzelfde probleem.
In de vorige versie's van studio was het geen probleem de foto's in de film te zetten, maar nu met de studio 11 zijn de foto's niet meer scherp.
Instellingen veranderen heeft geen zin.
Als je de foto normaal (zoals je dat ook in de studio 9 en 10 deed) invoegd op de tijdlijn dan hou je een wazige foto over.
Ook als je de film klaar hebt en op dvd zet dan blijft deze nog wazig.
Dit is een probleem van de studio 11, naar mijn mening.
|
|
-
07-01-2009, 7:15 |
-
Eddo
-
-
-
Joined on 10-12-2008
-
-
Posts 2
-
-
|
In het najaar van 2008 ben ik ook met Studio 11 gaan werken. Leuk. Enthousiast, maar toen ik foto's gebruikte liep ik tegen hetzelfde fenomeen aan... wazige, troebele foto's. Ook direct op het forum gekeken en zag hier dat het probleem eerder besproken werd, maar niet opgelost. Ik baalde er zo ontzettend van, dat ik vervolgens een half jaar niets meer aan die film heb gedaan. Recentelijk heb ik het toch maar afgemaakt (met wazige foto's) in de hoop dat het resultaat op DVD gewoon wel goed was.... Duimen maar dus. En jawel! Op DVD is het resultaat van de ingevoegde foto's prima! Alleen op het scherm ziet het er niet uit.
Dus laat je niet afschrikken door wazige vertoning van foto's op het scherm! Op DVD wordt het wel scherp!
Succes,
Edwin
|
|
-
08-07-2009, 23:57 |
-
piedro
-
-
-
Joined on 07-27-2009
-
-
Posts 6
-
-
|
Ondanks ale schrijverij....je hebt helemaal gelijk.Heb diverse DVD's gemaakt mety 10.7 en 11.1 en ook 12 en telkens zijn de dvd's gemaakt met de 10 stukken scherper en dieper van kleur dan van de versies 11 en 12. Hoe het op de preview eruit zag vind ik niet zo belangrijk , wel het eindresultaat op DVD en dat is met versie 11 en 12 driemaal of meer niks.
Een en ander aangekaart bij Pinnacle en nadat ik de bewijzen gestuurd had , waar zij om vroegen, gaven zij inderdaad toe dat dat zo was. Zij vertelden dat ze waarschijnlijk een patch uit zouden brengen om dat te verbeteren, maar tot op heden..nakka-niks. Waarschijnlijk zie je dat verschil niet als je alleen video doet, maart mocht je veel met fotomateriaal werken. Dus alle opmerkingen hierboven ten spijt.....foto's importeren en branden op DVD in versie 11 en 12, hoe goed ze ook verder mogen wezen, zijn en blijven tot op heden een stuk minder van kwaliteit van gemaakt in versie 10.
|
|
|
|
|