Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Blu-ray

Last post 06-25-2009, 11:42 by Keek2. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  06-22-2009, 8:47 317069

Blu-ray

ik heb 2x 8gig vol geschoten daarna in pinnacle 12 bewerkt, dus titels en wat overgangen, daarna gerenderd en nu heb ik een film van 27 gig en met de extensie mpg, hij geeft wel 1920x1080i aan.
    vreemd toch dat de hoeveelheid zo enorm toegenomen is?

film gemaakt in pinnacle 12 en opgeslagen als bestand werd mpg file van 27 gb toen gesplitst in 2 x 13gb en op blu-ray gebrand.
    branden was gelukt alleen blu-ray speler herkende de schijf niet? schijf maken in pinnacle werkte ook niet.
    daarna rechtstreeks met pmb software van sony (eerst de update geinstallerd ook ff 259mb)en toen met disc at once gebrand op dvd als avchd bestand en dat is nu eindelijk gelukt.
    maar dat pinnacle niet werkt is toch wel heel vervelend.
    iemand een idee wat er nu fout gaat???

daarna wilde ik een nieuw blu ray schijfje kopen bij ons in het dorp, maar daar vroegen ze €20,= terwijl op internet ze te koop zijn voor €5,=

zou er een soort beveiliging in de schijfjes zitten ivm auteursrechten?

thx Dino

•  06-22-2009, 9:40 317077 in reply to 317069

Betreft: Blu-ray

dino50:
    .....iemand een idee wat er nu fout gaat???

Lijkt me een verkeerde werkwijze.
    Waarom eerst een bestand maken als een schijf de bedoeling is?
    Dus rechtstreeks een BD schijf (AVC) maken.
    Past het niet op je schijfgrootte dan knippen of de bitrate verlagen.
  •  06-22-2009, 11:00 317117 in reply to 317077

schijf maken lukte ook niet, eerst de film gedeeld ca 13gb, daarna schijf maken, resultaat schijf maken mislukt.
  •  06-22-2009, 11:21 317123 in reply to 317117

Attachment: Image2.jpg

dino50:
    schijf maken lukte ook niet, eerst de film gedeeld ca 13gb, daarna schijf maken, resultaat schijf maken mislukt.
    Misschien moet je het dan wat duidelijker formuleren of via een screenprint laten zien wat je doet.
    Ik kan met dit programma niet een project op grootte van een bepaald aantal MB's splitsen.
    De enige wijze die ik ken is om dit via de tijdlijn te doen.
    Deze geeft alleen de tijd aan
    Een project van ruim 2 uur moet op een BD schijf van 25 GB passen.
    Zie de bijlage voor de instellingen.

In het eerste bericht geef je aan dat je eerst een bestand hebt gemaakt van 27 GB met als extensie mpg.
    Dat is een heel andere procedure dan rechtstreeks van je project een schijf maken.
    Studio 12 plus kan AVCHD native bewerken, het lijkt me dan niet juist om het programma er eerst een ander type bestand van te laten maken.

•  06-23-2009, 5:35 317253 in reply to 317123

Hallo,

Ik ken dit probleem. Bestand na importeren is veel kleiner dan na bewerken in max resolutie. Een film van 18GB op HD van camcorder was na bewerken ca 30GB.

Bij mij werkte het door een image aan te maken  en als medium een 50GB schijf aan te klikken. Film bewerkt als AVCHD en dit ook als instelling voor schijf maken ingesteld.

Na het renderen bleek een bestand van ruim 15Gb te resteren die via Nero9 maar ook via de brandopdracht in S12+ prima op BD (25GB) te branden viel. Omvang hangt af van soort en aantal overgangen en effecten.

Jacob 

•  06-23-2009, 7:06 317269 in reply to 317253

jako:
    Ik ken dit probleem. Bestand na importeren is veel kleiner dan na bewerken in max resolutie. Een film van 18GB op HD van camcorder was na bewerken ca 30GB.

.......... Omvang hangt af van soort en aantal overgangen en effecten.

Dit lijkt me een onjuiste conclusie.
    Voor BD gelden dezelfde wetten als voor DVD t.a.v. bestandsgrootte en lengte van de film.
    De lengte van het project i.c.m. de gebruikte bitrate bepaalt de omvang en niets anders.

Je noemt het een probleem maar dat is het niet.
    Het zal in beide gevallen afhangen van de kwaliteitsinstelling en mogelijkheden van de camera.
    De meeste consumenten AVCHD camera's nemen op met een maximale bitrate van 16000kbps, sommigen nog lager.
    Pas de allerlaatste (en duurdere) consumentencamera's en de (hele dure) semi pro en pro camera's kunnen hogere bitrates afleveren.
    Het heeft totaal geen zin een AVCHD bestand van bv. 14000kbps te renderen naar een BD met een hogere resolutie en een bitrate van 25000kbps.
    Alleen de omvang van het bestand zal toenemen, maar niet de kwaliteit.
    Dit is wat jullie waarschijnlijk zien en een probleem noemen.
    Kijk maar eens in de specs van de camera welke de maximale bitrate is waarin wordt opgenomen.
    Bij alles wat lager is dan 25000kbps moet je niet " Beste" kwaliteit als instelling nemen in Studio, maar "aangepast" , om vervolgens een bitrate te kiezen die gelijk is aan die van je camera.
    Je zult dan ook zien dat de omvang niet groter wordt, maar waarschijnlijk een fractie kleiner. 

•  06-23-2009, 11:19 317315 in reply to 317269

de camera is een sony cx11 ingesteld op avc hd (16m) en na het maken van de film en wegschrijven als bestand zag ik pas dat de ext. mpg was geworden maar als leek was mij ook niet bekend wat blu-ray als ext. heeft.

pas toen bleek dat met mijn instellingen de film te groot was geworden heb ik inderdaad op de tijd lijn de film gesplitst wat ook eenvoudig was daar de opnamen op flashkaartje ook 8gb per stuk waren, maar ik denk inderdaad dat de bitrate te hoog stond volgens mij heb ik 30.000 zien staan dus nieuwe poging met 16.000 maar eerst weer schijfjes bestellen.

bedankt voor alle info zover

p.s. pinnacle herkend de camera ook niet, ik heb de bestanden binnen gehaald met sony pmb en daarna in pinnacle binnengehaald met importeren, is dit een bekend probleem?

•  06-23-2009, 11:40 317320 in reply to 317315

Attachment: Image2.jpg

dino50:
     ............ ik heb de bestanden binnen gehaald met sony pmb en daarna in pinnacle binnengehaald met importeren, is dit een bekend probleem?
    Dit is alleen een "probleem"  als je niet goed bekend bent met het programma.
    Studio kan en hoeft de camera niet herkennen omdat de bestanden niet via firewire kunnen/hoeven te worden binnengehaald, maar via USB.
    Het programma ziet de geheugen kaart of HD van de camera als verwisselbare schijf.
    Kies je in het programma de enige en goede manier om de bestanden te importeren dan zal de conversie via dat sony programma met z'n "problemen" niet nodig zijn.
    Zie bijlage.

De camera levert in HD via de FH instelling een AVCHD bestand (Mpeg4) van 16000 kbps.
    Voor een BD moet je dus de instelling nemen die ik gaf, maar dan voor kwaliteit "aangepast" kiezen met een bitrate van 16000 kbps.
    Trek je niks aan van het kwaliteitspercentage ( 64% geloof ik) dat Studio toont.
    Dat betekent slechts een percentage t.o.v. de maximaal haalbare bitrate voor dat type schijf.
    Waarom 100% geen zin heeft heb ik reeds uitgelegd.

•  06-25-2009, 10:55 317885 in reply to 317320

bedankt voor alle tips, binnenhalen is ook gelukt via het keuze menu, van flashkaart halen wacht nog op bestelling van blu-ray schijfjes en zal komend weekend het branden nogmaals proberen via branden naar schijf.

thx Dino 

•  06-25-2009, 11:42 317897 in reply to 317885

Yes

Succes verder!

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy