Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Last post 08-02-2009, 11:57 by Leon. 24 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  06-15-2009, 15:17 315646

Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Hallo, Party!!!

Ik heb voor een festival een promo gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=oLNyweAKWhk

Dit is een Festival voor leve(n)de Geschiedenis 2009 !

Dus kan je meer met Studio, ja KIJK maar.,...................Big Smile 

Gemaakt met Studio !!

Note:

Schrijf deze datum óók in jouw agenda, dit is een mooi weekend om te filmen !!'(tja, een beetje reklame Embarrassed.....)

•  06-16-2009, 1:37 315705 in reply to 315646

Betreft: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Hallo Leon,

Enorm goed en vakkundig gemaakt. Petje af.

Gr.

Jan Konings

•  06-16-2009, 3:02 315719 in reply to 315646

Re: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Een heel mooie promo, mijn complimenten. De titels zijn prachtig. Ik heb één opmerking: de titels zijn in het eerste gedeelte van de video zo groot en centraal geplaatst dat ze vaak interessante delen van de videobeelden bedekken. Dat vind ik jammer. Misschien wat kleiner en anders geplaatst? Of korter of met transparantie of....?

Hoe dan ook, ik kijk uit naar je videoverslag van het evenement (als je die van plan bent te maken).

•  06-16-2009, 11:57 315807 in reply to 315646

Heel mooi Leon, jammer dat we geen forumdagen meer hebben. Hier zou ik graag wat meer van willen weten.
  •  06-17-2009, 12:27 316016 in reply to 315719

Betreft: Re: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Hilltop:

Een heel mooie promo, mijn complimenten. De titels zijn prachtig. Ik heb één opmerking: de titels zijn in het eerste gedeelte van de video zo groot en centraal geplaatst dat ze vaak interessante delen van de videobeelden bedekken. Dat vind ik jammer. Misschien wat kleiner en anders geplaatst? Of korter of met transparantie of....?

Hoe dan ook, ik kijk uit naar je videoverslag van het evenement (als je die van plan bent te maken).

Deze Promo is alleen gemaakt voor weergave via internet op div. sites, weergave formaat is dan gemiddeld 400x320.  Ik heb daarom bewust gekozen voor grote letters.

En het `knalt´ wel lekker op je scherm,(immers de datum is belangrijk...).

Maar was dit project voor een DVD zou het waarschijnlijk wel wat kleiner worden, verwacht ik.Geeked 

Kom zeker een video verslag van, deze is dan te volgen via een lokale nieuwssite uit Cuijk. daar maken we elke week een soort week journaal (ik meestal de montage).

•  06-19-2009, 1:25 316378 in reply to 316016

Re: Betreft: Re: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

WOW!! echt te vet promo filmpje!
  •  06-19-2009, 11:20 316522 in reply to 315646

Hoi,

Geweldig mooi filmpje, kijk nu al uit naar het vervolg.

Zou graag wat meer van deze bewerking willen weten.

Grt. Corrie Zijlmans

•  06-19-2009, 12:40 316535 in reply to 316522

Corrie Zijlmans:

Hoi,

Geweldig mooi filmpje, kijk nu al uit naar het vervolg.

Zou graag wat meer van deze bewerking willen weten.

Grt. Corrie Zijlmans

Hallo Corrie,

bedankt voor de reactie:

Wat wil je weten dan ?

•  06-19-2009, 12:42 316537 in reply to 316378

Betreft: Re: Betreft: Re: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Randy_Pinnacle:
    WOW!! echt te vet promo filmpje!

Hoezo Vet !

Hoe weet jij dat ik wat overgewicht heb  !!!?!?!?! Wink 

•  06-20-2009, 12:10 316731 in reply to 316535

Ik wil graag weten hoe je in het begin dat beeld in die letter hebt gamaakt, dat is erg goed gedaan.
  •  06-20-2009, 14:44 316748 in reply to 316731

Hallo,

Kan natuurlijk met 1 letter of zelfs een woord !

De Letter zelf is een font, waarbij de buitenrand wit is en het gevulde gedeelte is Groen,

Dit maakt je op de titel spoor, vul de achtergrond met een blauwe kleur (standaard zwart) en maak de letter of tekst lekker groot.

Via het effect beeld in beeld kan je met behulp van de optie Keyframe, deze letter van groot naar klein maken (en de plaats waar hij uiteindelijk moet stoppen),

Op het overlay spoor komt scene (A) die je door de letter wil zien.

Omdat de letter kleiner wordt heb ik er voor gekozen om scene(A) is de zelf verhouding als de letter ook kleiner te maken, ook hier weer met beeld in beeld en keyframe.

Let hierbij op dat de achtergrond van scene(A) niet zichtbaar wordt voorbij de blauwe achtergrond van de letter. ( dus geen zwarte rand zichtbaar laten)

Nu moet je aan de letter het effect chromakey=kleurwaarde toevoegen kan je terug vinden onder beeld in beeld optie van het album. Filter nu op de kleur groen van de letter.

Je zult zien dat nu het groene gedeelte van de letter doorzichtig wordt, en scene(A) er doorheen ziet verschijnen.

Nu moet je nog op het hoofdspoor een leeg blauw veld plaatsen met de zelfde kleur als van de achtergrond van de letter.

Bij afspelen zal de letter zichtbaar zijn met een binnenkant Scene(A) en de achter grond de Blauwe kleur.

Willen we nu de letter zichtbaar maken op een voorgrond van een image (festival logo) of een film moet we nu het volgende doen.

Studio heeft maar drie  sporen. en die hebben we nu in gebruik. Maak eerst van bovenstaand verhaal een video bestand AVI onder tabblad 3.

Open een nieuw project,

Plaats nu de gemaakt video bestand op het tweede spoor. Op spoor 1 komt nu het logo of Scene(B)

Geef nu weer het effect kleurwaarde (chromakey) aan spoor 2 nu op de kleur blauw (de kleur van de achtergrond van de letter). Je ziet nu de letter met de achtergrond van Scene(B) dus spoor 1.

Kan je hier wat mee ?

•  06-21-2009, 1:37 316808 in reply to 315646

Echt SUPER MOOI en professioneel in elkaar gezet.

Daar kan IK nog hééééllll veeeeeeeellllll van leren.

•  06-21-2009, 10:39 316892 in reply to 316748

Leon,

Hartelijk dank voor de uitleg, ik ga het helemaal uitproberen.

Super, bedankt.

Corrie

•  06-21-2009, 11:13 316899 in reply to 316892

Graag gedaan,

Misschien een idee dat mensen vaker een link maken als ze een filmpje hebben gemaakt met technische dingen van Studio, is altijd leerzaam.

Studio is echt meer dan alleen knippen en plakken, mis zelf alleen meer tijdlijnen........... Crying

•  06-22-2009, 3:43 317024 in reply to 316899

Die zijn er wel,Hier

Indifferent

gr.cas

•  06-25-2009, 12:27 317918 in reply to 316748

Hé leon,

Super filmpje! en een goede uitleg van hoe je te werk moet gaan om zelf zoiets te maken.

Maar hoe krijg ik de bijpassende muziek erbij?

Met vriendelijke groet,

Kas 

•  06-25-2009, 14:14 317947 in reply to 317918

Hi Kas,

Toegepast muziek is freemusic, Eigenlijk een mix van verschillende stukken door elkaar, in totaal 3 stukjes muziek. (gemaakt via een wave mixer)

Voordeel van deze muziek keuze is het effect van monteren op muziek erg groot is. Tevens wat geluids effecten zoals Whoosh geluiden bij overgangen.

Op het forum is inmiddels genoeg te vinden over freemusic.

Verders is de muziek altijd erg belangrijk, zoeken, luisteren en past dit er wel bij.  Hmm

Meeste tijd ben ik ook kwijt aan de muziek moet ik eerlijk zeggen.Music

•  07-05-2009, 3:16 320156 in reply to 316748

Re: Betreft: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Waw..tof

en een zeer mooi voorbeeld hoe je twee chromakey beelden met elkaar kan gebruiken

Zou je in een filmpje kunnen tonen hoe je het maakt Leon

Hahahahaha dan heb je nog minder tijd dan dat je nu l hebt

ma ze.. vraag het maar hé

Voor wie nog ideetjes heeft of wil zien dat kan op Youtube

type in searche "revabo"

•  07-05-2009, 9:29 320190 in reply to 320156

Betreft: Re: Betreft: Met Studio meer doen dan alleen wat "knippen" !

Hi Reginald,

Als ik effe tijd heb, zal ik zeker doen, zo tiezien bij Revabo ben je zelf ook druk !!

•  07-29-2009, 0:56 325814 in reply to 315646

Hallo Leon,

Nog een promotietip voor de "grootste krant van Nederland"
    mail naar eropuit@telegraaf.nl onder vermelding van "lezerstip van de week"

•  07-29-2009, 2:16 325831 in reply to 325814

Hallo Anneke,

Bedankt voor de tip, zal hem door geven ! Yes 

•  07-30-2009, 7:04 326230 in reply to 320190

Hoi Leon,

Het is me helemaal gelukt om een vliegende letter met een videobeeld daarin in te laten vliegen. Nog heel erg bedankt voor je uitleg!
    Zo heb ik ultimate goed leren kennen (althans wat dit betreft) nu op naar het volgende leuke foefje.Smile Maar moet nog met Vitascene aan de gang. Zag dat die functie er ook in zit. De muziek is echt fantastisch erbij!! Is zeker zo belangrijk...
    Het heeft me wel 2 of 3 avonden gekost maar ik begin het wel leuk te vinden...monteren.
    Wel jammer dat er niet een Ultimate boek bestaat. Juist jouw combinatie van de beelden maakt het super. Heb je dit zelf bedacht of via een voorbeeld gezien?

•  07-30-2009, 14:35 326365 in reply to 326230

Hallo Anneke,

Zelf bedacht, mede omdat de N van Leve-n-de geschiedenis een belangrijke rol is in het geheel. Ik wou iets doen met die N.Hmm.

Dan denken en proberen eerst alleen de letter van groot naar klein met een vaste kleur, maar dan het idee met bewegende beelden, ziet er al weer leuker uit.

Zo ga je maar verder, proberen en testen. Meestal krijg ik een idee hoe het moet worden en dan nog het maken ervan......Wink

Maar inderdaad Monteren is vaak net zo leuk als filmen zelf.

Ideeën opdoen is vaak ook kijken naar TV, zoals het programma Z@ppsport die wijze van het filmen en monteren is echt onwijs gaaf. Met humor en aktie kinderen filmen, echt heel goed.

Over Studio kan ik niks anders zeggen dat alles wat ik tot nu wil maken ook lukt, mis alleen meerdere videosporen, dat is echt een musthave in de volgende versie !!

En inderdaad veel tijd kwijt achter de computer, soms teveel........Embarrassed

Muziek is heel belangrijk, monteren op muziek maakt het geheel wel af, maar kost ook meer tijd.....

Kei leuke hobby dusWink

•  08-01-2009, 1:54 326684 in reply to 326365

Hallo,

Ik heb nog een vraagje over hoe je die letters aan het einde van je filmpje ergens laat exploderen. Is dat een optie die bij Pinnacle/Vitascene zit of moet je die kopen? En welk lettertyp gebruik je? Iets van www.dafont.com? Of heb jij andere sites om lettertypes vanaf te halen?

•  08-02-2009, 11:57 327026 in reply to 326684

Hallo,

Het is inderdaad van dafont.com, Germanica serie. leuke site en gratis.

Exploderen komt uit Bravo Studio 3 pack, image explosion is alleen niet gratis.

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy