Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Beeld opnemen van tijdlijn

Last post 06-22-2009, 10:29 by Leon. 11 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-27-2009, 11:51 311097

Beeld opnemen van tijdlijn

Hallo allemaal,

Wat ik nu heb weet ik niet meer. Maar wanneer ik fotootjes van een scene van de tijdlijn wil maken, krijg ik uitsluitend een zwart beeld. Voor de zekerheid toch maar op de externe harde schijf opgeslagen en weer geplaatst, maar het opgenomen beeld is zwart. Heb de resolutie verlaagd, het voorbeeldvenster verkleind. alle combinaties van de video-instellingen geprobeerd, maar niets helpt.

Zijn er mensen die een vergelijkbaar probleem hebben gehad en weten hoe je dit moet oplossen.

Bij voorbaat dank,

Ruud

•  05-27-2009, 21:43 311202 in reply to 311097

Betreft: Beeld opnemen van tijdlijn

Mogelijk dat er iets mis is gegaan met het aanmaken van de tijdelijke bestanden,

Verwijder onder tabblad bestand, verwijder tijdelijkbestanden, kies optie voor lopende project of alle projecten !!

Studio gaat nu als een gek renderen (achtergrond renderen wel aanzetten !!!!). Als studio klaar is met renderen, lukt het dan wel ?

•  05-28-2009, 0:08 311254 in reply to 311202

Hallo Leon,

Ik heb je suggesties uitgevoerd, maar ook dat helpt niet... Zijn er nog andere ideeën?

Ruud

•  05-28-2009, 0:31 311265 in reply to 311254

wat is je werkwijze ?

Later,

Volgens mij was dit wel een probleem in versie 11, Opslaan kon niet maar wel toevoegen aan de tijdlijn,

Werkt dat wel bij jouw ?

•  05-28-2009, 3:31 311318 in reply to 311265

Tja, zo moeilijk is dat toch niet! Je zet de cursor op de juiste plek van een scène waar je een opname van wilt maken. Je kiest in de Gereedschapskist voor Beel opnemen. Je klikt op opnemen en dan moet het betreffende beeld van de tijdlijn dat in het voorbeeldvenster zichtbaar is ook in het voorbeeldvenster van de toepassing verschijnen. Dat blijft bij mij dus zwart.

Ik heb inmiddels ook met de DVD de Repareer-optie uitgevoerd. Geen resultaat. De rest van het programma werkt snel en subliem.

Ruud

•  06-02-2009, 23:18 312785 in reply to 311318

Hallo Leon,

In één van mijn projecten waar ik aan werk heb ik een montagethema gebruikt. Wanneer ik nu de cursor op dat montagethema zet en een beeld wil opnemen van de tijdlijn krijg ik dat wel te zien in het voorbeeldvenster, maar zonder afbeeldingen van de in het montagethema  gebruikte scènes. Wat is jouw conclusie?

Met vriendelijke groeten,

Ruud

•  06-03-2009, 11:25 312962 in reply to 312785

Hallo Ruud,

Nee hier geen problemen, gebruik deze functie redelijk veel de laatste tijd omdat ik voor foto/images te weinig sporen heb. (Dus fofo maken opnieuw toevoegen weer een afbeelding erbij etc ).

Mogelijk dat het probleem bij jouw wat anders is.

probeer eens het volgende,

Mak van jouw project een AVI_DV bestand onder tabblad 3. Lukt dit wel ?

Plaats dit bestand opnieuw op de tijdlijn, maak hier een beeld opname van, lukt dit wel.....

•  06-05-2009, 7:15 313413 in reply to 312962

Hoi Leon,

Heb gedaan wat je zei. Eenmaal op de tijdlijn geplaatst levert de AVI-file een onverwacht resultaat op Vele scènes worden nu in uitsluitend zwart getoond. Ik denk dus dat er iets met de footage niet goed is. Wat weet ik niet, maar als ik het voorbeeldproject "My fun vacation" laadt dan heb ik dat probleem helemaal niet!

Ruud

•  06-05-2009, 8:53 313429 in reply to 313413

Daar was ik al bang voor, Wat op de tijdlijn staat is niet het video bestand zelf maar de informatie ervan, dus het aantal frames, bij het maken van een bestand of DVD zal de tijdlijn dus verwijzen naar jouw videobestand, gaat dat niet goed krijg je een zwart beeld. Je kunt het beste nu proberen de relatie tijdlijn en video bestand weer goed tekrijgen.

Mogelijk oplossing is de tijdlijn via kopieren en plakken overzetten naar een nieuw leeg project, Zet ook renderen op de achtergrond aan.

dis via Ctrl A, Ctrl C, nieuw leeg project openen en plakken via Ctrl V

Als renderen aanstaat zal er boven de tijdlijn gelijk een groene balk verschijnen, maar hier als test weer een AVI bestand van ! 

•  06-07-2009, 0:55 313676 in reply to 313429

Dag Leon,

Dat heeft allemaal niet geholpen. Ik heb inmiddels wel uitgevonden wat de oorzaak is. Van de scènes die met pan en zoom zijn bewerkt, zijn geen foto's te maken. Neem ik in hetzelfde project een foto van een scène die niet met pan en zoom is bewerkt, dan is alles oké.

Ik heb deze bevindingen nu aan de helpdesk voorgelegd.  Als die een oplossing weten, zal ik het hier vermelden (ook voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, al schijnt dat mee te vallen gezien het aantal reakties).

•  06-22-2009, 8:11 317058 in reply to 313676

Dag Leon, niet dat het probleem nu is opgelost, maar ik laat je toch even weten wat de stand van zaken is. Het probleem dat ik in mijn eerste berichten geschetst heb, is niet (meer) op te lossen. Ik ben met een redelijk omvangrijk project bezig dat zal resulteren in vijf à zes DVD's. Het bronmateriaal bestaat uit footage direct geïmporteerd uit de videocamera (dat geeft dat probleem niet) en uit een door iemand op DVD gezet materiaal dat ik op de gebruikelijke manier in S12 heb geïmporteerd. De opnamen hiervan geven dat probleem wel. Het zal dus (ook de conclusie van de helpdesk) wel iets te maken hebben met de voor die DVD gebruikte codec. Niets aan te doen... Maar ik heb nu een aardige "work-around" waarbij ik geen fotootjes van die betreffende scènes hoef te maken.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groeten,

Ruud

•  06-22-2009, 10:29 317102 in reply to 317058

Nou, 5 á 6 DVD's  Ick!, dat is een werk.....

Sterkte..... Big Smile

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy