Een update. Hij werkt. Zowel analoog als met de Decoder van Ziggo.
Analoog was een kwestie van het bijstellen van het beeldscherm via Instellingen. Moet er wel bijzeggen dat het niet superscherp is, maar dat ligt waarschijnlijk aan de kabel die ik gebruik en de afstand van de kabel.
Digitaal werkt perfect, super beeld, super geluid. De HDMI beeldscherm van Samsung(226bw) is zo eindelijk goed van pas gekomen(naast het XBox'en). Wat ik hiervoor doe is simpel. De TV Kabel, COAX, gaat rechtstreeks naar de Decoder. Vanaf de Decoder pak je een Scart naar Tulp/S-Video omzetter. Je pakt dan een dubbele Tulp naar Jack plug, dus rood en wit. De Jack zet je in de Line-In ingang van je geluidskaart en je hebt stereo geluid. Beter is een digitalcable, maar die zijn duur. Om beeld te krijgen pak je heel simpel een S-Video kabel en die gaat vanaf de Scart naar je TV Kaart. Dan zoeken naar TV zenders en klaar. Enige wat je even moet doen is via de instellingen het audio kanaal aanpassen en de compesitie(goed geschreven?) van de ingang aanpassen. Comp.2 is goed, de digitale ingang werkt niet geweldig, raar maar waar.
Enige waar ik nog niet uit ben is het opnemen van het programma. Standaard vind PCTV namelijk geen zenders, dus je moet handmatig opnemen. Iemand die daar nog een tip voor heeft?