Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

PCTV Hybird Pro PCI werkt niet

Last post 10-06-2008, 12:34 by Kloever. 5 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-11-2008, 15:07 232860

PCTV Hybird Pro PCI werkt niet

'n avond....Heb net een PCTV Hybird Pro PCI gekocht bij onze vrienden van de MediaMarkt. Na 2x te hebben nagevraagd heb ik de kaart meegenomen om te gebruiken. Nou, ik heb hem geinstallerd, maar helaas...nadanoppesniks...TVCenter geeft een foutmelding, ik moet iets van Windows Downloaden(versie 2 ofzo welke ie al heeft) enz....Maar ja..ik las dus dat Media Centre ook werkt...Helaas...na het scanner zegt ie...100% compleet, 0 channels found....Ik heb geen idee wat ik nu moet doen....

Ik draai op een AMD 3800+

7600GT Kaartje, maakt niet veel uit btw.

Vista(64bit) waar het waarschijnlijk al meteen fout gaat, Nee hoor meneer, ook onder Vista 64bit werkt ie prima...

Ik heb geen internet op de pc, wel op mijn laptop, maar goed...

Wat moet ik doen?

Mvg Paul

•  09-16-2008, 3:09 234229 in reply to 232860

Re: PCTV Hybird Pro PCI werkt niet

Welke foutmeldingen krijg je precies? Dit is essentieel voor problem verhelping
  •  09-23-2008, 2:16 236635 in reply to 234229

Sorry voor de late reactie, beetje druk geweest.

Ik krijg de foutmelding, zosnel ik de TV Tuner van Pinnacle start, dat de PCLoader.exe(ik weet niet percies hoe die heet) niet werkt en dan wordt afgesloten. Dan geeft mijn Windows de melding dat ik versie 2.0 van frameworks moet installeren. Die zit standaard in Vista, helemaal na SP1.

Als ik daarna de software van PCTV laat voor wat het is en ik start Media Center op, dan vind hij niks. Maar krijg ook geen foutmelding.

Nu moet ik zeggen dat mijn pc tijdelijk bij de technische dienst staat ivm kapotte voeding, maar goed. Hij komt binnenkort terug en zou de kaart wel willen gebruiken. SA gaat er ook naar kijken, maar niet te lang. Gaat me dan nl belachelijk veel geld kosten.

Mvg Paul

•  09-25-2008, 7:51 237530 in reply to 232860

Hoi Paul,

verwijder de geinstalleerde versie TV Center van de PC en download en installeer de versie 4.99 van welke ook een windows 64 bit versie beschikbaar is (dan wel in Beta fase)

Download en installeer liefst ook de 64 bit versie van het stuurprogramma voor de kaart.

Let wel, ondersteuning voor 64 bit windows is vooralsnog alleen in beta fase.

•  10-04-2008, 5:31 240227 in reply to 237530

Frank, bedankt voor je antwoord. Hij werkt.

Even een edit. Ik heb inmiddels Vista opnieuw geinstalleerd. Er is dus een schone installatie. Als ik PCTV opstart krijg ik nu of een zwart beeld of een grijs beeld. Soms wel een redelijk goed beeld. Af en toe doet hij het goed, soms dus met de zwart/grijs beeld. Ook is het geluid er soms wel en soms niet.

Via Media Center van Windows heb ik wel zichtbaar beeld en geluid, maar geweldig beeld is het niet. Schokkerig en veel korrel. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

P.s. vanmiddag sluit ik de decoder van Ziggo aan op de kaart, kijken of het beeld dan wat bter is. Dit ga ik via een omzetter op scart naar s-video proberen.

•  10-06-2008, 12:34 240849 in reply to 240227

Een update. Hij werkt. Zowel analoog als met de Decoder van Ziggo.

Analoog was een kwestie van het bijstellen van het beeldscherm via Instellingen. Moet er wel bijzeggen dat het niet superscherp is, maar dat ligt waarschijnlijk aan de kabel die ik gebruik en de afstand van de kabel.

Digitaal werkt perfect, super beeld, super geluid. De HDMI beeldscherm van Samsung(226bw) is zo eindelijk goed van pas gekomen(naast het XBox'en). Wat ik hiervoor doe is simpel. De TV Kabel, COAX, gaat rechtstreeks naar de Decoder. Vanaf de Decoder pak je een Scart naar Tulp/S-Video omzetter. Je pakt dan een dubbele Tulp naar Jack plug, dus rood en wit. De Jack zet je in de Line-In ingang van je geluidskaart en je hebt stereo geluid. Beter is een digitalcable, maar die zijn duur. Om beeld te krijgen pak je heel simpel een S-Video kabel en die gaat vanaf de Scart naar je TV Kaart. Dan zoeken naar TV zenders en klaar. Enige wat je even moet doen is via de instellingen het audio kanaal aanpassen en de compesitie(goed geschreven?) van de ingang aanpassen. Comp.2 is goed, de digitale ingang werkt niet geweldig, raar maar waar.

Enige waar ik nog niet uit ben is het opnemen van het programma. Standaard vind PCTV namelijk geen zenders, dus je moet handmatig opnemen. Iemand die daar nog een tip voor heeft?

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy