Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Pinnacle Studio 25

Last post 09-13-2021, 8:19 by rcdeursen. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-19-2021, 12:20 816322

Pinnacle Studio 25

Studio 25 Ultimate aangeschaft via een upgrade van St 24. Het eerste wat opvalt is dat bij laden van de files, de nummering niet geschiedt vanaf het eerste nummer van maar vanaf het laatste nummer. Wat ik ook probeerde, het lukte niet om dit goed te krijgen. Dat was bij start van Studio 24 ook zo en werd pas opgelost ne een update. Ook loopt het programma soms vast bij simpele handelingen.

Hou het voorlopig maar even op St23 en St24. Voor nu, zonde van de betaalde 89 euro! 

Twee dagen later opnieuw geprobeerd met nieuwe content, nu startte de beeldenreeks wel met nr. 1. Vastlopen blijft...

•  09-04-2021, 9:41 816762 in reply to 816322

Betreft: Pinnacle Studio 25

Goedemiddag Pinnacle liefhebbers, 

Ik heb inmiddels een paar filmpjes gemonteerd met de nieuwe Studio 25 en ik kan niet zeggen dat ik er enthousiast over ben. Het komt vaak voor, dat er bij uitgave van nieuwe Studio's het e.e.a. aan mankeert. 

Ik zal een aantal zaken die mij zijn opgevallen aanstippen:

Soms komt het voor dat ik moet stoppen met monteren tot de groene rendeerbalk is verdwenen, anders loopt St 25 vast. Dat heb ik niet eerder meegemaakt.

Na renderen door St 25 treed er tijdens de vervolgmontage vertraging op en wordt monteren onmogelijk. De enige remedie is opnieuw starten.

Gemaakte tekst staat niet, zoals gebruikelijk, boven de tijdlijn, maar eronder (buiten beeld). Dit was in St 24 ook al soms het geval. Simpel naar boven te verplaatsen, maar toch...

Foto boven tijdlijn, na schalen, niet meer te verplaatsen. 

Video's of foto's rood gearceerd in beeld in de bibliotheek, wel te benaderen.

Na afsluiten en opnieuw opstarten standaard de vraag: 'Verder gaan met bewerken'? i.p.v. alles direct in beeld.

Vaker vast lopers dan bij vorige Studio programma's. 

Er zijn dermate veel problemen v.w.b. montage dat ik steeds uitwijk naar St. 23 of 24.

Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Er worden steeds nieuwe dingen verzonnen, maar het lijkt erop dat de 'standaard' montage zaken er de dupe van zijn. Ik begrijp dat je voor 125 euro geen wereld filmbewerkingsprogramma koopt, maar standaard dingen moeten wel goed werken. Dat is, wat mij betreft, nu niet het geval. 

Let wel, ik ben een Pinnacle fan van het eerste uur omdat ik er al mee werk vanaf St 7! Kan er dan ook mee lezen en schrijven. Dat is ook hard nodig omdat ik vaak productie moet leveren, (inmiddels 2300 video's geproduceerd die op YouTube, Dailymotion en VIMEO staan). Ik heb ik geen tijd om te gaan zitten tobben omdat zaken niet goed werken.

Ik stuur bovenstaande tekst ook naar AVID.

Mvg.,

Roel van Deursen / videograaf 

•  09-05-2021, 11:55 816769 in reply to 816762

Re: Betreft: Pinnacle Studio 25

rcdeursen:

Ik stuur bovenstaande tekst ook naar AVID.

Ik neem aan dat je bedoelt Corel en niet AVID. 

•  09-05-2021, 16:00 816770 in reply to 816322

Als reactie op je schrijven. Ook ik werk al vanaf P. studio  7,8,9,10,11,15,18,22 en nu 24 U.

Ben nu met een film bezig voor het nageslacht van Corona 2020 en 2021. Studio 22 werkte fantastis maar wou niet renderen en daarom maar P. studio 24U aangeschaft. Niks dan ellende. Mijn effecten werkte maar half of helemaal niet. de Pixie nr. 9 v an Evertz toegepast. Zie link 

Pinnacle FAQ's (evertz.nl)  en ook de nr. 5 van deel 1 van Joop Woldman zie link Naamloos 1 (pinnaclestudiolessen.nl) maar niets mocht baten.

Herstel installaties gedaan. Contact met Corel gehad. Die vragen vn alles maar lossen geen problemen op. Een Win audit naar Corel gestuurd. Als antwoord dat mijn pc niet geschikt was voor videobewerking. Laat me niet lachen al zeker meer dan 100 films van een uur gemaakt met dezelfde PC. Makkelijk gezegd, hoeven ze zelf geen verantwoording te nemen voor hun waardeloos product.

Slepen duwen en trekken op de sporen nooit geen moeite mee gehad. Nu in pinnacle studio 24U werken de sporen niet synchroon. Heb je een beeld verwijderd, groter of kleiner gemaakt schijven de titel, onderlichgend spoor en muziek spoor niet automatisc.h mee .0ok handmatig trekken of duwen gaat niet. Krijg wel het sleeptekentje, maar de sporen zitten muurvast ondanks de goede instellingen.

Mijn effenten heb ik inmiddels terug, door het advies van Plemmens om Pinnacle op de C: drive te zetten.

Ik heb altijd al mijn programma's op de D: drive. De C: wil ik eigenlijk alleen voor het systeem gebruiken. 

De effecten heb ik handmatig 1 voor 1 gecopieerd en geplakt vanaf studio 22 en gezet in studio 24. Alles tegelijk ging niet. Wat een klerewerk.

Misschien een update dat de problemen oplost. Stuur dit ook maar door naar Corel. Ik moet wel lachen met al jou problemen, want ze kunnen maar 1 probleem met een ticket oplossen en dan duurt het ooit 1 week voordat ze reageren. Dus die 14 tickets van jou gaat lang duren. Succes gewenst. Ze leven nog in het jaar 0 daar i.p.v. 2021.

Hoop voor mij dat er een update komt die alles oplost en dat je weer prettig kan werken zoals het vroeger ook ging. 

•  09-06-2021, 10:12 816772 in reply to 816762

Antwoord van Corel op 1 probleem. Voor alle andere problemen moet ik steeds een nieuw ticket aanmaken. Er wordt steeds slecht 1 vraag/opmerking behandeld...

"Na renderen door St 25 treed er tijdens de vervolgmontage vertraging op en wordt monteren onmogelijk. De enige remedie is opnieuw starten."

Ga in de linkerbovenhoek van het programma naar Controlepaneel/ Oude Opties/Exporteren en Voorbeeld en:
    kies "snelste weergave" of "beste kwaliteit"
    hardware versnelling uitschakelen. Dit betekent dat u de optie "geen" kiest.
    selecteer een waarde onder 60 onder afspeeloptimalisatie.
    activeer de codecs van derden met een vinkje.
    stel de optie "Render tijdens afspelen" in op automatisch.

Deactiveer uw antivirusprogramma en alle onnodige actieve processen die het proces kunnen verstoren.
    Verwijder de renderbestanden. Klik hiervoor op Opties / Instellingen / Opslaglocaties / Renderbestanden verwijderen.
    Open nu uw project in bewerkingsmodus en laat de weergave eindigen. Zorg ervoor dat de achtergrondweergave compleet is voordat u de film maakt. Dus laat de voortgangsbalk boven de clips het renderen voltooien. De balk is helemaal groen en verdwijnt wanneer het proces is voltooid.

•  09-06-2021, 10:12 816773 in reply to 816762

Antwoord van Corel op 1 probleem. Voor alle andere problemen moet ik steeds een nieuw ticket aanmaken. Er wordt steeds slecht 1 vraag/opmerking behandeld...

"Na renderen door St 25 treed er tijdens de vervolgmontage vertraging op en wordt monteren onmogelijk. De enige remedie is opnieuw starten."

Ga in de linkerbovenhoek van het programma naar Controlepaneel/ Oude Opties/Exporteren en Voorbeeld en:
    kies "snelste weergave" of "beste kwaliteit"
    hardware versnelling uitschakelen. Dit betekent dat u de optie "geen" kiest.
    selecteer een waarde onder 60 onder afspeeloptimalisatie.
    activeer de codecs van derden met een vinkje.
    stel de optie "Render tijdens afspelen" in op automatisch.

Deactiveer uw antivirusprogramma en alle onnodige actieve processen die het proces kunnen verstoren.
    Verwijder de renderbestanden. Klik hiervoor op Opties / Instellingen / Opslaglocaties / Renderbestanden verwijderen.
    Open nu uw project in bewerkingsmodus en laat de weergave eindigen. Zorg ervoor dat de achtergrondweergave compleet is voordat u de film maakt. Dus laat de voortgangsbalk boven de clips het renderen voltooien. De balk is helemaal groen en verdwijnt wanneer het proces is voltooid.

•  09-13-2021, 8:19 816912 in reply to 816773

Ik heb gisteren een filmpje van 4 minuten gemonteerd. Tijdens dat proces 'bevroor' het programma drie keer, na simpele bewerkingen. Hervatting montage pas mogelijk na opnieuw opstarten PC. Videobewerking m.b.v. St25 is niet te doen. Ik stop er dan ook mee, en wacht op een update. Ga verder met St23, de meest betrouwbare versie van de afgelopen tijd.
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy