Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

exporteren loopt fout

Last post 01-29-2020, 9:23 by jako. 8 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-16-2020, 8:25 793999

exporteren loopt fout

Allen,

Vandaag een nieuw project geopend in PS23U.  Beelden geimporteerd en op tijdlijn gezet.

Omdat ik graag eerst de ruwe beelden bekijk voordat ik ga bewerken direct een exportopdracht gegeven (H264AVC 1920/1080/50P/55Mbit = gelijk aan camera)

Bij alle eerdere projecten in PS23 ging dit moeiteloos. Nu verschijnt direct na een ingevoegd titelblad de bekende grijze pijl. Als ik dan terug ga naar bewerken geeft de clip een groene C aan. Het lijkt er dus op dat de link van locatie en PS niet goed werkt.

heb daarna PS23 naar fabrieksinstellingen teruggezet en alles nog eens opnieuw gedaan met exact zelfde resultaat.

Om te testen daarna het opgeslagen project geopend in PS22U en daar loopt alles zoals het hoort.

Wie het snapt mag het zeggen! . Ik zou dit graag willen begrijpen. (alle recente updates van w10 en videokaart zijn geinstalleerd/ hardware acc staat op geen)

Heb forum hier al op doorgezocht maar kan geen gelijk draadje vinden. 

Groet

Jacob 

ps: is eerste project na laatste update

•  01-16-2020, 10:06 794005 in reply to 793999

Re: exporteren loopt fout

Het lijkt erop dat de betreffende clip niet kan gerenderd worden.

Knip er eens een stukje vanaf aan het begin of verwijder hem even en probeer het dan nog eens. 

•  01-16-2020, 10:41 794011 in reply to 794005

Betreft: Re: exporteren loopt fout

Attachment: naherstartPS23.JPG

Hallo Paul, 

Beide geprobeerd en ook bronmateriaal opnieuw ingelezen geeft geen andere uitkomst helaas.

Blijft ook gek dat PS22 het wel goed doet.

En wat nog meer bevreemd is dat als export wordt gestopt de groene schermen op de tijdlijn te zien zijn. Wordt Studio 23 afgesloten en opnieuw opgestart lijkt alles weer ok totdat er een exportopdracht wordt gegeven dan herhaalt zich alles.

Rara wie snapt dit nog. (afbeelding is na herstart PS23na geforceerde stop export)

Groet

Jacob 

•  01-16-2020, 10:58 794013 in reply to 794011

Attachment: naexport.JPG
    omdat er geen twee afbeeldingen kunnen hierin hetzelfde deel maar dan na stoppen exportopdracht
  •  01-16-2020, 13:36 794025 in reply to 794013

Paul,

je zegt:Het lijkt erop dat de betreffende clip niet kan gerenderd worden.

Dat lijkt idd het geval te zijn. de renderbalk laat alleen wat zien als er een overgang wordt ingebracht. In Studio 22 gaat dit wel goed.

Ik heb inmiddels alles nog een keer gedaan. de temp folder geleegd; renderbestanden verwijderd; nogmaals terug naar fabrieksinstellingen; bronmateriaal nog eens vanaf camera op PC gezet maar wat ik ook doe of probeer --> resultaat wordt niet anders.

Is er een reden waarom clips zich in PS23 niet laten renderen?

Als laatste heb ik export door laten lopen maar dan crasht PS 23 na ca 1,5 minuut. Verdwijnt gewoon van scherm zelfs zonde de bekende "NG Studio werkt niet meer" melding.

Nog een oplossing??

Groet

Jacob 

•  01-22-2020, 13:28 794280 in reply to 794025

Allen

Veel uren en veel testen verder lijkt het erop dat er in PS23 een grens van 250clips is ingebouwd.

Zolang het project daaronder blijft gaat  alles goed. daarboven ontstaat het probleem zoals hierboven geschetst.

O.a. is getest op instelling film, bronmateriaal, tijdsduur en uiteindelijk aantal clips.

Van Corel komt geen ander antwoord dan herstellen en opnieuw beginnen. Men gaat niet in op mijn vragen.

Iemand hier ook ervaring mee?

Groet

Jacob 

•  01-22-2020, 16:22 794307 in reply to 794280

Beste Jako

Is het mogelijk dat je de hele film als pakket naar mij kan /wil zenden .Dan open ik dat op mijn computer om te zien of het bij mij

ook de zelfde problemen geeft .Je kan het verzenden met https://www.filemail.com/  Heb op deze wijze al meer gewerkt en dat geeft

ook meer duidelijkheid   mail aatdevries@planet.nl

Laat ook even weten of je dit wil ?

Vriendelijke groeten

Aat 

•  01-23-2020, 9:57 794348 in reply to 794307

Hallo Aat

Dank voor het aanbod. Ik zou echter de nodige mensen om toestemming moeten vragen. Daarnaast wonen wij in een buitengebied en is, ondanks meerdere pogingen, upload van grotere bestanden nog nooit goed gegaan.

Dit bestand is ca 30GB groot.  Uploaden moet dan 15 uur achter elkaar goed gaan....

Nogmaals mijn dank

Overigens werkt alles in PS22 volgens het boekje en maak ik daar het project in af.  

Jacob 

•  01-29-2020, 9:23 794632 in reply to 794348

Alle pogingen inclusief alle adviezen van Corel brachten geen oplossing.

Na een compleet schone installatie (c schijf geformatteerd) van w10 werkt alles wel.

Het zal gissen blijven wat nu de oorzaak kan zijn geweest. 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy