Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Stereoscopisch 3D video

Last post 09-21-2019, 9:29 by Wodan. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-27-2014, 7:20 631177

Stereoscopisch 3D video

Wie kan mij helpen bij het maken en monteren van een stereoscopische 3D film. Onlangs heb ik een Sony 3D DAVCHD camera gekocht. Als ik de opgenomen beelden via deze camera op mijn tv zet krijg ik prachtige stereoscopische 3D beelden te zien. Als ik ze echter bewerkt met Pinnacle 17 Ultimate en ik draai ze dan af op mijn tv dan lijkt het op geen stukken na op dat wat mijn camera liet zien. Het lijkt dan meer op een gesimuleerd 3D beeld. Kortom gewoon slecht. Ik heb Pinnacle hierover al enig keren gemaild, maar een concreet antwoord krijg ik niet. Ik ga er vanuit dat ik zelf iets niet goed doe, maar dan wil ook weten wat ik niet goed doe. Wie, kan mij helpen?

•  05-27-2014, 5:53 633446 in reply to 631177

Betreft: Stereoscopisch 3D video

Ik kan je waarschijnlijk niet echt helpen maar wel op weg helpen (ik gebruik nl een ander programma en film heel veel in 3D)

Ik maak gebruik van dezelfde camera, wel een vroeger model, en doe het zo: inladen met PMB Sony, bewerken met Pinnackle en branden op blu-ray  in HD 1280-720p   BD-3D

Een ander formaat kan niet op Blu-Ray. Dit geeft de film niet zo een vloeiend geheel maar als je rustig en zoveel mogelijk  op statief filmt(een must voor 3D) is het zeker ok.

Ik hoop dat je er mee vooruit kunt en nog veel succes

Marcel (3D fan)

•  10-28-2015, 13:24 692764 in reply to 633446

Bedankt Marc voor je tips. Intussen ben ik er achter gekomen wat je allemaal moet doen in Pinnacle om een goed product te krijgen. Intussen heb ik wel een ander probleem, maar dat is blijkbaar ook in andere landen een puzzel geworden. Het gaat namelijk om het volgende: Wanneer je een 3D film maakt en op DVD zet herkent de T.V. de 3D beelden niet. Je moet de T.V. handmatig aanpassen en dan krijg je een prachtig 3D beeld. Zet je de film echter op een MTS-bestand op Bijvoorbeeld een USB-stick, dan herkent de computer wel het stereoscopisch effect en schakelt automatisch over op 3D zoals het hoort.

Zijn er meer personen die deze fout hebben en hoe is dat opgelost? 

•  09-21-2019, 9:29 788645 in reply to 692764

Het niet automatisch aanpassen van je TV lukte eerst wel als je 3D bestand op bijv. een stick had gezet. Met de DVD lukt dat niet. Ik heb Pinnacle hierom gevraagd, want naar mijn mening zijn ze dit vergeten te programmeren. Het antwoord daarop moet ik nog steeds afwachten, maar het wordt nog gekker met PS 21, want dan kan je helemaal geen 3D Dvd's meer branden. Dat hebben ze maar weggehaald. Alleen de menu's waarin je zou kunnen branden staan dan nog wel in PS 21 en 22 en 23, maar ze werken gewoon niet meer.
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy