Hallo,
Waar moet ik deze film op instellen.
Zie print
bengroenewoud:als ik je goed begrijp dan is het materiaal 720x576instelling dan op pal standaard lijkt mij dan de juiste keuze
Lijkt mij niet.UFF lijkt me geen standaard PAL SD instelling, die heeft LFF, oftewel de interlace volgore van halve beelden is niet standaard.
PAL standaard voor SD video is L(ower) F(ield) F(irst)voor HD video is U(pper)F(ield)F(irst).
Mooi omschreven Keek2.
Alleen waar moet hij nu op staan!
hek1950:Hallo, Waar moet ik deze film op instellen.Zie print
Kijk eens goed op je eigen screenshot.
Je hebt "Detecteer formaat van eerste clip .." aangevinkt.
Zoals daar onder dan te lezen is wordt het projectformaat daar automatisch op aangepast.
Oh... en 30p is NTSC en dat is in ieder geval fout. Wij leven toch in Europa niet?
Dank je Paul,
Vinkje weggehaald.
Alleen welke instelling adviseer jij?
Lees dit dan nog eens een tweede keer.
plemmens: hek1950:Hallo, Waar moet ik deze film op instellen.Zie print Kijk eens goed op je eigen screenshot.Je hebt "Detecteer formaat van eerste clip .." aangevinkt.Zoals daar onder dan te lezen is wordt het projectformaat daar automatisch op aangepast.Oh... en 30p is NTSC en dat is in ieder geval fout. Wij leven toch in Europa niet?
Paul,
De instelling is nu als volgt Pal breedbeeld.
En de tijdinstelling idem.
Over het resultaat ben ik niet tevreden.
Absolut niet echt scherp.
Ja ik weet het, het is geen HD
Wat is niet scherp?
De voorbeeldweergave of het geëxporteerde bestand?
Het voorbeeldweergave.
Zie printscreen
Uit de vraag bedoel je niet de printscreen in de 1e post.
Waar kan ik dan de voorbeeld weergave instellingen vinden.
Duidelijk dank je.
Zie printscreen.
Je hebt de voorbeeldweergave ingesteld op Beste kwaliteit waardoor de kwaliteit van voorbeeldweergave hetzelfde is als die van de oorspronkelijke video.
Als je die oorspronkelijke video afspeelt op je pc met bv. mediaplayer dan zou die in vergelijking met de voorbeeldweergave hetzelfde moeten zijn.
Misschien heb je al wat langer met HD gewerkt waardoor het verschil met SD extra opvalt nu.
Dank je Paul.
Klopt ik werk alleen maar met HD.
Dit is de laatste film in dit formaat.
Het is niet anders.