Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

gebrande DVD kan niet volledig worden afgespeeld

Last post 08-29-2016, 19:34 by plemmens. 5 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-26-2016, 17:08 719056

Ik heb een DVD gebrand met een lengte van 48 minuten. Bij het afspelen op een DVD speler stopt deze film abrupt na ca 31 minuten en verschijnt een stilstaand beeld van het eindshot aan het einde van de film. Opnieuw afspelen van de film geeft hetzelfde resultaat. Ook als ik de film afspeel met de Windows Media player op de PC hetzelfde teleurstellende resultaat.

DVD is gebrand op een gewone PC met Windows 7 Home Premium, Intel Core I7-6700 cpu 3.40GHz ; RAM 16 GB, 64 bits.

Ik gebruik Pinnacle 16 Ultimate 16.1.0.115

Deze PC is deze week nieuw aangeschaft nadat de vorige uitviel met een kapot moederboard. Op deze oude PC had ik eerder dezelfde DVD al gebrand met eenzelfde resultaat als bovenvermeld, echter toen stopte de DVD al na ca 22 minuten. Ik vermoedde toen dat het aan de brander lag, en heb deze laten vervangen. Toen een dag later het moederboard het begaf, voordat ik een nieuwe brandpoging kon doen, is deze nieuw aangeschafte brander gebruikt voor in de nieuwe bovengenoemde PC.

Ik concludeer dat ik het probleem waarschijnlijk in Pinnacle moet zoeken. Maar ik heb eerder al vele DVD's met succes gebrand met deze versie van Pinnacle. Pinnacle is nieuw geinstalleerd op een nieuwe PC dus ik sta echt voor een raadsel.

Wie kan mij helpen? 

Peter 

•  08-26-2016, 18:24 719068 in reply to 719056

Re: gebrande DVD kan niet volledig worden afgespeeld

Om te bepalen of het probleem bij het branden/afspelen dan wel bij het encoderen ligt lijkt het mij aangewezen om eerst een schijfbeeld (image) te maken. Als dat goed afspeelt dan zou je weer kunnen concluderen dat het probleem bij de DVD brander of bij de DVD speler ligt.
  •  08-28-2016, 14:20 719202 in reply to 719068

Betreft: Re: gebrande DVD kan niet volledig worden afgespeeld

Paul, bedankt voor je suggestie. Ik maak inderdaad altijd een image voor ik een DVD brand, en jawel de image loopt gewoon door.

De DVD heb ik al geprobeerd af te spelen op 3 verschillende DVD spelers, dus dat kan ik uitsluiten. Mijn DVD brander is nieuw dus eigenlijk vertrouw ik er op dat deze goed is. Waar ik wel aan ga twijfelen, dat is het DVD schijfje zelf. (Platinum DVD+R 4,7 GB, recordable DVD for Professionals) Ik heb hiervan een 100 pack staan waarvan dit schijfje een van de laatste is. Ze staan bij mij nabij een raam aan de zuidzijde, waarbij zonlicht wordt afgeschermd door slechts de papieren wikkel. 

Ik heb een nieuw 100 pack besteld welke ik morgen kan afhalen. (Deze ga ik maar op een donkere plaats opslaan) Morgen ga ik een nieuw schijfje branden. Ik hou je op de hoogte.  

groet,

Peter 

•  08-28-2016, 18:41 719236 in reply to 719202

Tja, warmte, zonlicht en schijfjes is niet zo'n goede combinatie.

Je zou ook eens kunne proberen om de image te branden met een ander programma zoals het gratis Imgburn.

http://www.imgburn.com/index.php?act=download

Let op dat je niet de verkeerde download button kiest.

•  08-29-2016, 19:04 719340 in reply to 719236

Betreft: gebrande DVD kan niet volledig worden afgespeeld

Het is gelukt hoor Paul, de nieuwe schijfjes doen gewoon weer hun werk. Voor de veiligheid heb ik ze droog en donker opgeborgen in een kast. Laten we hopen dat ik mij als een goede ezel niet 2x aan deze steen ga stoten.

Nogmaals dank voor je suggesties 

Peter 

•  08-29-2016, 19:34 719341 in reply to 719340

Re: Betreft: gebrande DVD kan niet volledig worden afgespeeld

Blij te horen dat je eruit bent geraakt.

Bedankt voor de terugkoppeling

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy