Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

aanmaakdatum clips niet zichtbaar voor pinnacle

Last post 03-22-2016, 19:08 by alma. 10 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  03-13-2016, 20:20 706894

Bij het importeren van clips in een projectvak (of bibliotheek) krijg je de werkelijke aanmaakdatum niet meer te zien.

De datum die aangegeven wordt is deze waarop de MTS-bestanden van de SD-kaart naar de de HDD overgezet werden.

In de windows verkenner blijft wel de oorspronkelijke datum zichtbaar maar bij het opvragen van de eigenschappen (rechts klikken op een clip) blijkt toch dat de "gemaakt" datum deze is van het moment van overzetten en de oorspronkelijke datum

aangeduid wordt als "gewijzigd".

Hoogst vervelend als je bij het bewerken in studio wil weten wanneer een bepaald beeld "geschoten" is.

Iemand een oplossing hiervoor?

mvg

Alex

•  03-16-2016, 7:57 708108 in reply to 706894

Re: aanmaakdatum clips niet zichtbaar voor pinnacle

Een oplossing is mij niet bekend.

Het onderwerp is hier al eens ter sprake geweest.

Ik denk niet dat er aan de "feature request" van jjn ooit een gevolg gegeven is.

•  03-16-2016, 8:23 708109 in reply to 708108

Betreft: Re: aanmaakdatum clips niet zichtbaar voor pinnacle

Geen idee of Pinnacle die mogelijkheid heeft, maar wanneer ik de bestanden niet kopieer naar de PC maar via de importfunctie van de NLE binnenhaal,kan ik kiezen uit diverse benamingen die de geïmporteerde bestanden kunnen krijgen.

O.a. nummering, datum van de opname, datum en tijd van de opname, enz 

•  03-16-2016, 10:14 708119 in reply to 708109

Dat kan inderdaad ook in Studio.

Tekst uit link:

You can use the Pinnacle Rename on Import to achieve the same renaming even with old cameras.

•  03-16-2016, 14:29 708128 in reply to 708119

Betreft: aanmaakdatum clips niet zichtbaar voor pinnacle

Attachment: screenshot_02.jpg

Leek me ook al vreemd Paul dat het niet mogelijk zou zijn.
    Windows geeft Windows info en een NLE geeft veel meer info over de clips omdat die info in de clip aanwezig is.
    Wanneer zelfs gratis progjes  als DVDate en HDVSplit dat kunnen bij DV en HDV dan moet een moderne NLE dat toch zeker kunnen met modernere bestanden als MTS .

Zo heeft de eerste van het voorbeeld bv. nr. 118 en is geschoten op 17 januari 2015 om 14 minuten en 6 sec. over drie uur in de middag 

•  03-17-2016, 20:37 708282 in reply to 708128

Attachment: import sony.jpg

Beste Paul en Maarten,

Bedankt voor jullie reactie op mijn probleemstelling.

Ik heb hieruit kunnen distilleren dat wanneer ik de gewenste gegevens zichtbaar wil maken ik moet importeren vanaf de camera zelf (met usb verbinding).

Import via studio zelf lukt niet, ziet de camera wel maar niet de inhoud, maar via de verkenner kan ik dan de MTS bestanden, voorzien van een benaming met volledige tijdaanduiding, naar de gewenste map op de PC kopiëren.

Enig nadeel hierbij is dat de  overdracht 3 tot 4x langer duurt dan via de kaartlezer met SD-kaart.

Beste groeten,

Alex

•  03-17-2016, 22:12 708288 in reply to 708282

Misschien lukt het zoals ik het altijd doe: totale kaart via kaartlezer kopiëren naar hardeschijf en vervolgens dat totale kaartbestand aanwijzen voor import.
    Die kopie is dan tegelijk mijn backup naar een externe schijf.
  •  03-20-2016, 19:29 708472 in reply to 708288

Beste Maarten,

Heb nog heel wat zitten rommelen met deze materie maar ook uw methode (totale kaart) geeft bij mij een wijziging van de aanmaakdatum (kopiëren = wijzigen).

Bruikbare hulpmiddelen bij mij zijn :

-usb verbinding met de camera (ingesteld op MTP protocol) levert een kopie op met een duidelijke tijdaanduiding als benaming van het MTS bestand

-kaart in de kaartlezer uitlezen (importeren) met het Sony programma "PlayMemories Home" levert dezelfde benaming op (MTS bestanden worden hier dan wel M2TS met identieke grootte)

-het simpelste :  naast het bewerken in studio ook de windows verkenner openen en minimaliseren indien niet nodig

beste groeten

Alex

•  03-21-2016, 8:46 708520 in reply to 706894

Herken het probleem en doe het volgende

Ik maak een back-up van het originele kaartje op een externe schijf. Daarna gebruik ik de functie "Meervoudig hernoemen" van het programma Freecommander (gratis te downloaden) Kies bij bestandsnaam [dm] en zet er een (plaats)aanduiding voor gevolgd door een spatie. kies bij Datum/tijdsaanduiding voor yyyy-mm-dd   hh-nn-ss met drie spaties tussen dd en hh.

Je kunt zo heel snel meerdere bestanden hernoemen. Ik gebruik dit ook om foto’s te hernoemen. De bestandsnamen zijn dan identiek behalve de extenties (mts en jpg) Als ik nu een nieuw project start in PS dan importeer ik de map met foto’s en de map met de mts bestanden. Als je nu filtert op datum bijv. 2015-10-12 zie je de videobestanden en de fotobestanden die je die dag gemaakt heb en kun je eenvoudig kiezen wat je in je project wilt gebruiken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groet

Germa

•  03-21-2016, 19:49 708577 in reply to 708520

Voor het hernoemen van video/foto en andere bestanden gebruik sinds kort het eveneens gratis Bridge CC van Adobe.
  •  03-22-2016, 19:08 708672 in reply to 708520

Beste Germa,

Je hebt me op een zeer goed idee gebracht : back-up maken....

Ik heb een back-up (GEEN kopie) gemaakt van het station van de kaartlezer met sd-kaart erin (soft = Snapshot).

Het gemaakte back-up bestand ben ik gaan verkennen ("map and explore virtual drive" heet dat) met deze back-up software.

De gewenste videobestanden (mts) aangeduid en GEKNIPT!

Op de gewenste plaats op de externe schijf GEPLAKT!

En ja hoor, zo origineel als maar kan, dus GEEN wijziging van de aanmaakdatum!

Voor mij een 100% oplossing zonder toeters of bellen.

Het back-up bestand blijft intact (na knippen!) en bovendien originele mts bestanden, dus de sd kaart kan geformateerd worden en terug in het verkeer gebracht worden.

Misschien ook eens proberen, loont de moeite als je die originele aanmaakdatum (en uu-mm-ss) toch wil behouden.

mvg

Alex

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy