Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Opnieuw beginnen met Pinnacle Studio 9

Last post 02-01-2014, 15:06 by alma. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-25-2012, 10:04 551651

Opnieuw beginnen met Pinnacle Studio 9

Ik ben inmiddels in de VUT en wil mijn oude Digital8 banden gemaakt met de Sony DCR-TRV110E digitaliseren,
    ik bezit nog een versie van Pinnacle Studio 9.
    De beelden zou ik op willen nemen op mijn laptop Acer Aspire 7540G met Windows 7 en vervolgens bewerken met Studio 9.

Het volgende probleem doen zich voor: mijn laptop heeft geen Fireware aansluiting, bestaat er een externe Firewarekaart welke ik
    op de laptop kan aansluiten en werkt dat?
    Werkt Studio 9 onder Windows7?

Een andere mogelijkheid zou zijn bij iemand die een pc heeft met een Fireware aansluiting de films inlezen op een externe harde schijf
    en deze op mijn laptop inlezen en bewerken, werkt dit?
    Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Vutter

•  09-25-2012, 11:13 551657 in reply to 551651

Betreft: Opnieuw beginnen met Pinnacle Studio 9

Ondanks de VUT (veel tijd dus)
    en ondanks een mogelijkheid via een andere PC,
    lijkt het mij niet raadzaam om aan die klus te beginnen omdat Studio 9 niet volledig compatible is met Windows 7 en in z'n algemeenheid Acer en videobewerking vaak nogal problematisch is.

•  09-26-2012, 4:38 551818 in reply to 551657

Marten bedankt voor je antwoord.
    Waarom is de Acer mindergeschikt voor videomontage en/of kan ik beter een update
    naar versie 14 of 15 kopen?

Vutter

•  09-26-2012, 9:49 551881 in reply to 551818

Vutter:

Waarom is de Acer mindergeschikt voor videomontage ...........

In het verleden (heden weet ik niet) gaf de vóórgeïnstalleerde software van Acer nogal wat conflicten en daardoor werd videobewerking vrijwel onmogelijk.
    Wanneer je zin hebt in een middagje lezen moet je op dit forum eens een zoek doen met het woord "Acer'.

•  02-01-2014, 15:06 622250 in reply to 551651

extern kan je een PCI-express card met firewire inprikken indien je laptop over een dergelijk slot beschikt (wat ik betwijfel)

verloopkabels firewire-usb bestaan niet of zullen zeker niet werken

pinnacle bv heeft zo een toestel (movie box) waar je de camera kunt op aansluiten met firewire (DV) en de pc met usb

hoe ze die conversie doen weet ik niet want firewire en usb werken met niet uitwisselbare protocollen

de ideale oplossing is een oudere XP-pc met st 9.3 erop (wat ik doe) want ik heb ook aan den lijve ondervonden dat oudere techniek (firewire) niet

vlekkeloos te combineren valt met bv W7

mvg

Alex 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy