|
|
Te groot bestand....
Last post 05-21-2007, 11:11 by GJA. 15 replies.
-
05-19-2007, 12:54 |
-
giannis51
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
-
Posts 25
-
-
|
Hallo Pinnacle, Ik heb een film ( in AVI bestand ) helemaal klaar en gemonteerd.Ik wil nu de film branden op DVD , maar hij geeft aan dat het AVI bestand te groot is.Kan ik nu het beste hier een MPEG bestand van maken of is het nu ook mogenlijk ( ondanks de grote van het bestand ) er een schijfimage van te maken.Is deze schijfimage dan gelijk omgezet naar DVD formaat ( 4,7 gb ). Graag een advies of goede tip. Giannis51
|
|
-
05-19-2007, 13:30 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,411
-
-
|
Betreft: Te groot bestand....
Ik ben wel niet van Pinnacle, voor hun antwoord moet je tot na het weekend wachten, maar misschien kan ik je ook helpen. Natuurlijk kun je een Mpeg bestand op een DVD zetten en deze op bepaalde DVD spelers afspelen, maar ik neem aan dat het de bedoeling is om een DVD te maken die in principe op iedere DVD speler afgespeeld kan worden met of zonder een menu. Wanneer je project klaar is moet je dan op het tabblad "Film maken" klikken en kiezen voor schijf > DVD. Vervolgens kun je bij instellingen diverse keuzes maken, waaronder "schijfimage" en "direkt branden". Wil je wat meer hulp bij het kiezen van instellingen kun je de handleiding lezen, op F1 drukken of hier verder vragen.
|
|
-
05-19-2007, 14:14 |
-
Klaasen
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Nederland
-
Posts 1,513
-
-
|
@Marten,
Goed idee, om profiel onder in te plaatsen.
Al afgekeken en toegepast.
Groeten,
Ton
|
|
-
05-19-2007, 15:04 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,403
-
-
|
Eh eh Ton, idee was van Paul hoor !!
|
|
-
05-19-2007, 23:35 |
-
GJA
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Telkens weer verrassend wat we zien!!
-
Posts 525
-
-
|
Beste heer de Leeuw,
giannis51: Ik heb een film ( in AVI bestand ) helemaal klaar en gemonteerd.Ik wil nu de film branden op DVD , maar hij geeft aan dat het AVI bestand te groot is.Kan ik nu het beste hier een MPEG bestand van maken of is het nu ook mogenlijk ( ondanks de grote van het bestand ) er een schijfimage van te maken.Is deze schijfimage dan gelijk omgezet naar DVD formaat ( 4,7 gb ).
Of je het om kan zetten voor een DVD ligt natuurlijk ook aan het typer avi file. ALs de avi te groot is, is de kans aanwezig dat na omzetten tbv een DVD deze nog steeds te groot is.
Als de avi echter DV beeld is zal het wel gaan. Als je het verhaal van Marten volgt zul je dit direct zien bij het tabblad Film maken .
Suc6
Gerrit
|
|
-
05-20-2007, 0:25 |
-
Klaasen
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Nederland
-
Posts 1,513
-
-
|
@Leon,
Ja, idd. Marten, de eer gaat toch naar Paul.
Ton
|
|
-
05-20-2007, 5:57 |
-
giannis51
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
-
Posts 25
-
-
|
Re: Betreft: Te groot bestand....
Hallo Marten , Ik heb inderdaad bij instellingen DIRECT BRANDEN / SCHIJFIMAGE gekeken. Direct branden geeft aan:Bestand te groot. Dus het word dan de optie: schijfimage. Maar , als de schijfimage is gemaakt is deze dan gereed om te branden op DVD. Of bestaat de kans dat de schijfimage ook te groot is. Wordt een schijfimage automatisch "gecomprimeerd" tot DVD formaat ? ( b.v. 4,7 GB )
Graag nogmaals je reactie hierover............. Giannis51
|
|
-
05-20-2007, 6:53 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,403
-
-
|
Betreft: Re: Betreft: Te groot bestand....
hoeveel film staat er op de tijdlijn, dus hoeveel minuten zijn er gevuld ??
Studio geeft een max kwaliteit (100 %) als je rond de 65 minuten blijft (hangt een beetje van de audio instelling af !)
|
|
-
05-20-2007, 7:51 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,411
-
-
|
Betreft: Re: Betreft: Te groot bestand....
giannis51:
Graag nogmaals je reactie hierover.............
V.w.b. grootte is er geen verschil tussen direct branden of schijfimage. Het voordeel van een schijfimage is dat je het resultaat eerst kunt bekijken met een software DVD speler, zoals PowerDVD of (meestal) Windows Media Player. Als het resultaat naar tevredenheid is, kun je de image vervolgens branden op DVD met Studio of een ander brandprogramma.
Als het bestand te groot wordt aangegeven kun je dit aanpassen bij de instellingen voor schijf maken bij "videokwaliteit/schijfgebruik". Als je daar kiest voor "automatische kwaliteit" past er tot ca. 2 uur video op een standaard DVD zonder dat je kwaliteits vermindering ziet. E.e.a is een beetje afhankelijk van het bronmateriaal en de hoeveelheid beweging in de video. Trek je niet teveel aan van het percentage kwaliteit dat getoond wordt, daarmee wordt slechts de verhouding aangegeven t.o.v. de maximale bitrate van 8500 kbps. Vanaf 6000 kbps heb je prima kwaliteit.
De schijfimage wordt niet gecomprimeerd, maar de gedeeltes van de bronvideo die je gebruikt plus alle bewerkingen.
|
|
-
05-20-2007, 9:41 |
-
giannis51
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
-
Posts 25
-
-
|
Re: Betreft: Re: Betreft: Te groot bestand....
Hallo Marten , Hartelijk dank voor je tips en uitleg. Ik ga hier mee eens aan de slag. Hartelijk dank , Giannis51
|
|
-
05-20-2007, 9:44 |
-
giannis51
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
-
Posts 25
-
-
|
Re: Betreft: Re: Betreft: Te groot bestand....
Hallo Leon , Ik heb een vrij grote film gemaakt. Hij duurt 1 uur 45 minuten. Kwaliteit is 51%. Gr. Giannis51
|
|
-
05-20-2007, 12:08 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,403
-
-
|
Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Te groot bestand....
Misschien op splitsen naar twee projecten en er een dubbel DVD van maken, echter je moet dan toch nog wat inkorten, zeker als er een menu bij moet, immers dit gaat ook ten kosten van de tijdlijn. Andere optie is een Dual layer DVD, echter een stukje duurder ...
|
|
-
05-20-2007, 13:08 |
-
Keek2
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Active Valley
-
Posts 5,411
-
-
|
Je kunt waarschijnlijk met succes deze film van 105 minuten op een standaard DVD zetten met goede kwaliteit. Omdat Studio niet zo goed kan rekenen moet je in dit geval een kleine truc toepassen om Studio voor de gek te houden. Als je Studio een passende (automatische kwaliteit) image laat maken, blijkt er altijd minstens 10% capaciteit op de DVD over te zijn. De truc is Studio een image voor een DL DVD (8,5GB) te laten maken, waarvan de bitrate ca. 10 % hoger is dan Studio aangeeft voor een standaard DVD met automatische kwaliteit. In dit geval kom je dan uit op ongeveer 5800 kbps, hetgeen een prima kwaliteit is. De meeste koop-DVD's zitten hier ook op of nog lager. Als je de settings exact op deze wijze instelt, moet het goedkomen. Je zou voor de zekerheid de bitrate ook op 5700 kbps kunnen instellen. De image kun je testen en bij goedbevinden vervolgens op DVD (4,7 GB) branden.
Succes.
|
|
-
05-20-2007, 13:51 |
-
Leon
-
-
-
Joined on 04-26-2007
-
Cuijk
-
Posts 2,403
-
-
|
Bovenstaand verhaal klopt, maar het feit is dat studio denk ik een marge inbouwd, deze truk heb ik al eerder toegepast bij een project. Dit project werd uitgeleverd aan verschillende mensen. Ik kreeg klachten over de DVD, enkele waren niet te lezen of gingen happeren...
Ik heb toen het project opgesplitst in twee DVD's en toen geen klachten meer bij uitleveren. Dus mijn gevoel zegt een dvd voor jezelf, oke, maar voor andere moet je meer op "safe" spelen. Persoonlijk vind ik de kwaliteit onder de 85 % niet acceptabel, op sommige TV's kun je verschil zien. Ook hier weer mijn keuze ik ga voor safe en kwaliteit.
|
|
-
05-20-2007, 14:15 |
-
giannis51
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
-
Posts 25
-
-
|
Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Te groot bestand....
Hallo Marten , Bedankt voor alle info. Ik ga van de week eens aan de slag. Giannis51
|
|
-
05-21-2007, 11:11 |
-
GJA
-
-
-
Joined on 05-10-2007
-
Telkens weer verrassend wat we zien!!
-
Posts 525
-
-
|
Beste allemaal,
Leon:Ook hier weer mijn keuze ik ga voor safe en kwaliteit.
Ik denk dat een film van 1 uur 45 ook langs is! Het is natuurlijk afhankelijk van wat je wil laten zien. Maar dit doet me denken aan de dia avondjes van vrienden die naar een ver exotisch land geweest waren. Honderden eh tot duizenden dia's met elk een verhaal. De aandacht was na een 50 tal en een uur verder weg, met de gedacht hoeveeeeeeeeel nog!
Daar ga ik dus voor en kwaliteit.
Gerrit
|
|
|
|
|