Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Mijn eerste film opnemen.

Last post 05-19-2007, 14:00 by Peter. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-19-2007, 11:42 5269

Mijn eerste film opnemen.

Hallo allemaal.

Ik ben al een poosje<paar nachten hahahaha> bezig om mijn film op de computer te zetten.

Ik heb Studio 10.6 en deze geupdate naar  10.7, en de camcorder die ik gebruik is een SonyDCR-TRV12E.

Ook heb ik mijn windows  XP al opnieuw geeinstalleerd,maar als ik de Opname start dan zie ik 2 sec beeld en dan loopt het programma vast.

Ik kijk dan in taakbeheer en zie dan dat het programma niet reageert!

Ik word er echt gek van hahaha,kan nog net lachen nu ik deze forum heb gevonden en hopenlijk iemand mij kan helpen dit probleem te verhelpen.Confused

Groeten Peter.Wink

•  05-19-2007, 13:09 5288 in reply to 5269

Re: Mijn eerste film opnemen.

Hallo Peter

Ik heb enige tijd terug ook problemen gehad met het vastlopen van het programma. Maar dan enkel tijdens het bewerken van projecten . Op het oude forum heb ik dan ook reacties gekregen en eruit geleerd dat het systeem van de computer (geheugen,videokaart en achtergrondprogrammas's) erg belangrijk is. Eerst heb ik een schijfdefragmentatie uitgevoerd en ook het antivirus programma(Norton) uitgeschakeld wel eerst de internetverbinding uitschakelen voor alle veiligheid. Sindsdien heb ik geen problemen meer.Ga wel de computer upgraden van 1 naar 2 Gb ram geheugen en de videokaart vervangen door een ander met 256 mb intern geheugen. Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen. Maar op dit forum zitten wel andere gasten die er meer verstand van hebben dan ik.

•  05-19-2007, 13:19 5291 in reply to 5269

Betreft: Mijn eerste film opnemen.

Om je goed te kunnen helpen is wat meer info nodig.
    Ten eerste over je PC.
    Het beste zet je die info in je profiel, je kunt die van mij als voorbeeld nemen, het staat in mijn handtekening , maar ook in m'n profiel en is te zien als je op mijn gebruikersnaam klikt.
    Verder is het ook prettig te weten hoe je probeert je film op de PC te zetten.
    Er zijn verschillende mogelijkheden:
    Firewire (DV)
    Capturekaart bij bv. analoog.
    Mogelijk andere standaard hardware op je PC.
    Met welke instellingen en naar welk bestand neem je op?

Verder is het altijd nuttig, als je nog niet veel ervaring hebt, de tips, trucs en aanbevelingen uit de handleiding eens goed door te nemen.

•  05-19-2007, 14:00 5302 in reply to 5288

Betreft: Re: Mijn eerste film opnemen.

Alvast bedankt voor je bericht op mijn vraag.

Ik ben nu bezig Pinnacle opnieuw te installeren en hoop dat het nu goed zal gaan.

Ik laat het nog wel even weten als het werkt.

Groeten Peter.

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy