Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Wie heeft Studio 11 Ultimate al in zijn bezit?

Last post 05-19-2007, 5:11 by Belly. 20 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-10-2007, 11:41 1996

Hallo allemaal,

Ja , in Duitsland zijn er al die Studio v. 11 Ultimate in hun bezit hebben.

Daarom stel ik in dit forum ook deze vraag:

Wie heeft Studio versie 11 Ultimate al in zijn bezit en er mee gewerkt?

Als er al iemand mee gewerkt heeft, wat zijn dan jullie bevindingen met deze software?

mvg

Ton

•  05-11-2007, 3:53 2389 in reply to 1996

Re: Wie heeft Studio 11 Ultimate al in zijn bezit?

Schijnbaar hier nog niemand die met de S11 ultimate werkt.Crying

En de testers moeten natuurlijk hun mond houden.Wink

Ton

•  05-11-2007, 4:15 2408 in reply to 1996

Wie ziet de boodschap?

Oeps!!!

Oeps!!!  Angel

•  05-11-2007, 4:23 2418 in reply to 2408

• GJA is not online. Last active: 18-03-2013, 14:41 GJA
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Telkens weer verrassend wat we zien!!
    • Posts 535

Betreft: Wie heeft Studio 11 Ultimate al in zijn bezit?

Ja,

Oeps Oeps,

Wat heb ik nu gewonnen een Studio 11 Ultimate pakket?

Je heb me adres voor de verzending!!

Gerrit

•  05-11-2007, 4:40 2433 in reply to 2418

Re: Betreft: Wie heeft Studio 11 Ultimate al in zijn bezit?

Hoera.

Gewonnen Gerrit.

Ik heb echter geen sponsor gevonden die een prijs ter beschikking wou stellen.

Misschien kan je morgen het probleem even aan Tim voorleggen?

Whisper

•  05-11-2007, 7:19 2498 in reply to 2433

•  05-13-2007, 1:48 3114 in reply to 2498

Hallo Paul,

Die link had ik ook al ondekt.

Bedankt.

Ton

•  05-13-2007, 2:49 3125 in reply to 3114

• Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 535

Beste Paul,

Nog niet naar de states?

Jammer dat je er gisteren niet was!!

Gerrit

•  05-14-2007, 2:46 3450 in reply to 3125

Hier een voorlopig ervarings bericht Studio11.

Overgenomen van Duits Pinnacle forum.

Voor mensen die geen Duits kunnen lezen?

http://translate.google.com/translate_t

Auch ich habe Studio 11 jetzt ausgiebig unter die Lupe genommen und von allen Seiten getestet. Im Ergebnis bin ich erstaunt. Pinnacle Studio 11 scheint genau das Studio zu sein, das wir uns seit Version 10 gewünscht haben. Stabil und gut. Studio 11 hat seinen Fokus auf konsequente Verbesserung der Zuverlässigkeit gelegt und wahrscheinlich viel Blindleistung mit der Unterstützung von Vista verbraten. Bei der Installation ist mir erstmalig aufgefallen, dass das DotNet Framework 1.1 installiert wird: wenn Studio auf DotNet basiert, würde das einiges an Stabilität und Zuverlässigkeit erklären. Weiter so!

Was mir gut gefällt
    - Studio stellt jetzt auch für Mpeg-Dateien die Wav-Form grafisch dar. Sehr praktisch!
    - der Studio9-Import wurde erheblich verbessert. Mein komplexes S9-Projekt (das bisher jede Studio 10.x-Version hat verzweifeln lassen) wurde in einem Rutsch eingelesen. Ich hatte es im Frühjahr 2006 Pinnacle zur Verfügung gestellt, aber es wurde selbst von 10.7 nicht korrekt eingelesen.
    - Studio 11 lässt mich auch mit 128 MB Grafikspeicher HD-Projekte erstellen, auch mit Übergängen und Effekten. Das ging bei Studio 10.0 auch mal, wurde später aber unterbunden.
    - die Ganzbildschirmansicht von HDV-Material sieht jetzt gut aus. In Studio 11 wurde es bei mir interlaced dargestellt, der Zeilenversatz war sichtbar. Jetzt wird es korrekt deinterlaced.
    - Kann Studio ein Datenformat nicht lesen, wird dies gleich im Clipboard angezeigt. Sehr praktisch.

Was mir nicht so gut gefällt
    - gleich vorweg: bislang konnte ich keine ernsthaften Bugs finden. Mit der folgenden Liste von Problemen kann man leben, ist eher "Jammern auf hohem Niveau"
    - die weissen flachen Ordner im Clipboard sind hässlicher als die gelben Ordner mit Schatten in 10.7.
    - die Skalierbarkeit der Oberfläche lohnt auf meinem 1280x1024-Bildschirm nicht. Die maximale Vorschaufenstergröße entspricht dem bisherigen Vorschaufenster. Ich hätte Separator-Balken erwartet, zumindest klingt die Werbung danach. Aber der Vollbildschirmmodus tuts auch, also kein Beinbruch. 
    - den beworbenen WMV9-Export konnte ich nicht finden, es wird nur WMV8 angeboten
    - DivX-Export basiert auf DivX 6.1.1, welches maximal HD bis 1280x720 unterstützt. Inzwischen gibts schon DivX6.6 mit FullHD-Unterstützung.
    - Wenn ich Studio 10.7 starte, obwohl Studio 11 noch offen ist, stürzt Studio 11 sofort ab. Ein Fehlerreport wurde verschickt.
    - einen Absturz gabs beim Export eines Films nach AVI/DivX, nachdem ich während des Rechnens auf "Abbrechen" drückte. Ein Fehlerreport wurde verschickt.
    - Die Startzeit von Studio 11 beträgt bei mir 15 Sekunden (beim wiederholten Start unter Nutzung des Caches - ansonsten dauerts deutlich länger). Auf dem selben System beträgt die Startzeit von Studio 10.7 aber nur 12 Sekunden. Könnte es Interferenzen zwischen Studio 11 und Studio 10 geben?
    - SmartRendern von Mpg2-Material klappt wie gehabt nur bei Bottom-Field-First-Dateien, nicht jedoch bei Top-Field-first Dateien. Das Problem hat aber auch Avid Liquid.
    - VitaScene kriege ich gar nicht zum Laufen, trotz 1.0.30 Update. Die Vorschag gibt nur gestreifte oder dunkle Bilder von sich.

Was ich mir wünschen würde:
    - die Vielfalt der Verbesserungswünsche, die wir im letzten Forumstreffen zusammengestellt hatten, wurde nirgends berührt. Hier hatte ich echte Hoffnungen.
    - Verbesserungen am Workflow wurden nicht realisiert (z.B. Batchkonvertierung markierter Clips, Eigenschaftsfenster für Clips, Einzelfilterung markierter Clips etc.)
    - selbst einfache Dinge wie "Runterfahren nach Fertigstellung" sind nicht realisiert. Pinnacle: das wäre doch mal ein Beitrag zum Klimaschutz!
    - die Registrierung des BIAS SoundSoap erfordert Adresse und Telefonangabe (Pflichtfelder), da habe ich echte Bauchschmerzen mit angesichts der unerträglichen Fülle an Werbesendungen per Post und Mail, die ich heute schon erlebe

Fazit
    - Bezüglich Zuverlässigkeit: Studio 11 macht Spaß, ist stabil und läuft wie erwartet. Bei Version 9 und 10 mussten wir jeweils 1 Jahr warten, bis dieser Zustand erreicht wurde. 11.0-Zögerer können sich entspannen.
    - Bezüglich neuer Features ist Studio 11 eher unspektakulär.

Gruß

Der blaue Claus

•  05-15-2007, 2:41 3844 in reply to 3450

Nog een bericht over Studio 11

So, hier meine ersten Erfahrungen mit S11 Ultimate:

Nachdem ich mit S10 nicht viel anfangen konnte (bei 10.7 war ehrlich gesagt bereits die Luft raus), habe ich nun bei S11 Ultimate keinen Grund zu meckern gefunden. Das Ding läuft bei mir extrem stabil und pfeilschnell. Gut, das mag auch an meinem Prozessor liegen, aber ein kleiner 9- Minuten Baustein war gestern Abend in 7 Minuten von DV-AVI nach MPEG-2 gerendert.

Den Scorefitter habe ich dabei reichlich über die gesamten 9 Minuten gequält, was natürlich etwas dauert. Die Musik wurde ruckelfrei abgespielt.
    Etwas fehlerhaft scheint mir jedoch noch die Auswahl der Musik zu sein. Die einzelnen Stücke in den Unterrubriken variieren leider nicht, obwohl sie es vom Namen her doch sollten. Es ist immer das selbe Stück zu hören, egal wie es heißt.
    Vermutlich ein Bug, den man bald beheben sollte.

Generell ist die Musikauswahl jetzt etwas angenehmer. Obwohl nur Midi hört sich das schon ziemlich echt an.
    Für mich ist es eine feine Alternative.

Die Menüs sind leider immer noch Kinderkram. Aus diesem Grunde werde ich demnächst auf ein etwas professionelleres Authoringprogramm umsteigen. Ich finde, ich habe lange genug erklärt, dass wir hier in Deutschland nicht auf diese Bonbonfarbenen Menüs stehen.

Mit Vitascene stehe ich noch etwas auf dem Kriegsfuß, hatte aber auch noch nicht viel Zeit damit verbracht.
    Anstatt das Ding erstmal nur im Trialmodus laufen zu lassen habe ich mich gleich registriert. Den Grundsatz der Datenvermeidung haben die Leutchen dort noch nicht so ganz inhaliert. Ich finde ich das schon ziemlich heftig, was die alles wissen müssen (oder doch bloß wollen?).  Nunja, für mich sind das jedenfalls eindeutig zuviele Pflichtfelder. Entsprechend umständlich und lange dauert diese ganze Prozedur. Mir persönlich ist es egal. Aber die Damen und Herren Verbraucherschützer mögen so etwas gar nicht. Das nur mal so am Rande bemerkt.

Trotzdem, mein Fazit fällt positiv aus.
    Auch wenn ich noch gar nicht alles ausprobieren und testen konnte, diese Version kann man ohne Vorbehalte empfehlen.
    Danke Pinnacle, very well done!  Yes

•  05-15-2007, 7:49 3929 in reply to 3844

N.a.v. mijn bestelling van Studio 11 Ultimate (upgrade) kreeg ik vandaag hetvolgende bericht:

Dank u dat u een bestelling hebt gedaan bij Pinnacle Systems eStore. Het product dat u besteld heeft, dient te bestaan uit twee DVD doosjes waarvan u er slechts één van ontvangen hebt. Het resterende product dat de Studio v.11 Ultimate Upgrade voor alle versies compleet maakt, is helaas momenteel in bestelling en kan op dit moment niet worden geleverd.

Het product is nabesteld en wordt naar u verzonden zodra dit weer in voorraad is. U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw bestelling feitelijk is verstuurd. Accepteert U alstublieft onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Heeft iemand anders dat bericht ook ontvangen?

Martin

•  05-16-2007, 14:15 4490 in reply to 3929

Ik heb Studio Ultimate 11 full version besteld, maar tot op heden nog niets mogen ontvangen.
    Ook geen e-mail, op de eshop site staat hij nog in bestelling, maar nog geen datum wanneer geleverd gaat worden. Crying
    Weet iemand de datum?

•  05-17-2007, 0:47 4598 in reply to 4490

Op 26/04/07  Studio 11 Ultimate besteld en nog niks ontvangen.

Frans 

•  05-17-2007, 1:11 4603 in reply to 4598

• Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 535

Betreft: Re: Betreft: Wie heeft Studio 11 Ultimate al in zijn bezit?

Yes !!!!!!!!                                                                                                                                                                                                ze zijn aan het uitleveren !! Ik heb mijn pakket Studio 11 Ultimate in goede orde ontvangen.

Hierbij een kort installatie verslag.

Installatie verloop:

Installatie schijf 1 = Studio 11
    Duur 8 minuten inclusief registratie.
    Heb gekozen de oude versie's te laten staan, dit zijn 9.4 en 10.7
    Herstaten PC en Studio starten
    Eerste start duur 37 seconden volgende starts ongeveer 28 seconden.
    Alle licentie's uit de vorige versie's zie ik, ook Hollywood FX. Het werkt allemaal.

Ik heb ook al een crash gehad. Ik drukte op de knop om extra effecten te bekijken. Hij gaat dan naar internet. Daar bleef hij hangen. Bij afsluiten kwam een melding dat het programma op een reactie van mij wachten. Dit heb ik even geweten aan het feit dat ik nog niet alles geinstalleerd had. Altijd een ongeduld! Embarrassed

Installatie schijf 2 = Studio Ultimate
    Duur 2 minuten
    Ik heb wat problemen gehad met de Bias licentie, hij kon internet niet vinden.
    Toen ik de licentiewizard handmatig starte ging het wel goed.

Installatie schijf 3 = bonus DVD
    Duur 50 minuten, wat duurde dat lang.
    Ik heb wat problemen gehad met Vitascene installatie. Studio zou op de achtergrond nog draaien. Bij herstarten PC bleek er nog een proces te zijn. Na handmatige setup starten ging ook deze installatie goed.

Installatie schijf 4 = update bonus DVD
    Duurt enkele seconden.

10 Gb verbruikt, mn de bonus DVD gebruikt veel.

Toen met Studio 11 Ultimate aan de gang.
    Projectje gemaakt en gerenderd. Gaat geheel goed

Toen oud Studio 10 project gekopieerd onder 10 naar nieuwe naam. Was het project voor de club. Menu met 2 filmpjes. Dit project in Studio 11 geopend en laten renderen. Dit ging zeer snel. Alles ging hier goed.

Nu ben ik bezig met een groot project waaraan ik bezig was in Studio 10. Ook gekopieerd naar een nieuwe naam en in Studio 11 verder aan het bewerken.

Ik heb op de pc studio 9.4 10.7 en 11 naast elkaar staan. Dit werkt tot op heden goed. Ik zal pas de oude versie's gaan verwijderen als de schijfruimt op is maar met ongeveer 1 Terrabyte duurt dat nog wel even.

CONCLUSIE: Deze versie is bij introductie veel beter dan versie 10.

Ik hoop dat iedereen deze ervaringen heeft / zal krijgen.

•  05-18-2007, 0:33 4882 in reply to 4603

• Ichtus is not online. Last active: 23-06-2009, 3:09 Ichtus
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Poort naar De Kempen. Het mooiste stukje op aarde.
    • Posts 648

Betreft: Re: Betreft: Wie heeft Studio 11 Ultimate al in zijn bezit?

Gerrit,

Als het maar beweegt !
    Wachtend op Studio 11 Ultimate
    ................

Je kunt nu "Wachtend op..." misschien wel vervangen door "Draaiend met..."  Wink

•  05-18-2007, 9:07 4982 in reply to 1996

Installeer wel de BonusDVDupdate

Het maakt dat je de standaard/titels weer kan gebruiken, die voorheen verdwenen waren.

Ton

•  05-18-2007, 9:36 4998 in reply to 4982

Jaloers !Devil

Ik heb zelf vandaag de CD "Studio 11 Ultimate upgrade from Pinnacle Studio Plus version 11" binnengekregen.
    Helaas heb ik daar weinig aan tot de schijf met studio 11 (die nageleverd zal worden) eindelijk binnen is.Time
    In ieder geval kan ik alvast verlekkerd naar het hoesje staren.

Ach ja, het moest weer goedkoop. Ik moest weer zonodig de upgrade kopen in plaats van de full version.Angry

Nou ja, kan ik de boel tenminste direct op het nieuwe ijzer zetten dat als het goed is eind komende week binnen komt.

•  05-18-2007, 10:20 5011 in reply to 1996

Hoi Belly,

Je moet maar denken, wat in het vat zit verzuurt niet.Wink

Ton

•  05-18-2007, 11:28 5029 in reply to 1996

Voor dat je Studio 11 Ultimate installeert het vlg.

Om met video op een computer, goed te kunnen werken moet de PC niet vervuild zijn.
    Wat helaas bij de meesten wel het geval is.
    De computer wordt er zeer langzaam door en gaat bij Studio11 haperen.
    Ook dat kan een punt zijn dat Studio11 niet vooruit te branden is.
    Ram geheugen is ook zeer belangrijk b.v. 1024MB of meer.
    Denk ook aan het virtuele geheugen. Ga naar start onder links beeldscherm, Instellingen, Configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Hardware, Geavanceerd, Prestaties instellingen. Geavanceerd, Virtueel geheugen, Wijzigen, anderhalf x werkgeheugen. Is getest in PCM magazin no 4/ 2006

Wat tips om uw PC van die ballast te bevrijden.
    A.
    Ga naar mijn Computer, boven links beeldscherm.
    Ga naar C: schijf
    Ga naar de Map Windows.
    Klik op de Folder Prefetch.
    Verwijder al deze bestandjes ( Dat kunnen er heel wat zijn)
    Leeg de prullenbak.

B.
    Klik op start onderaan links van je scherm.
    Ga naar uitvoeren en type %tmp% in, activeer de tmp bestandjes en verwijder zoveel als gaat.
    Leeg de prullenbak

Lees onderstaande.

Staat Windows service pack 2 op je computer geinstalleerd? Is een vereiste, om met Studio 11  te kunnen draaien.

Voer een defragmentatie van de  C: schijf uit.

Succes bij het installeren van S11 Ultimate.

Ton

•  05-18-2007, 13:25 5063 in reply to 5029

• Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 535

Hallo,

Een website met vele tips voor een schoone pc.

www.schoonepc.nl

Hier staan zeer veel tips om je pc schoon, opgeruimd en snel te houden.

Zie het als een fitness training, regelmatig even doen.

Gerrit

•  05-19-2007, 5:11 5202 in reply to 5011

Klaasen:
    Je moet maar denken, wat in het vat zit verzuurt niet.Wink

Het probleem is dat ik zelf niet in dat vat zit Stick out tongue

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy