Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Welke BD-R of BD-RE schijf te gebruiken ?

Last post 11-16-2009, 6:11 by Euf. 19 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  11-06-2009, 8:36 351969

Hallo,

Daar ik tot op heden uitsluitend de bij de brander (LG GGW-H20L - firmware YL-02) geleverde BD-RE schijf heb gebruikt
    en nu geheel wil overgaan naar blu ray (HDV videomateriaal) zou ik gaarne advies krijgen m.b.t. het bij voorkeur te gebruiken
    merk BR schijf. Via internet gezien dat het merk "Mediarange" in Duitsland als beste schij in 2009 is getest.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

M.vr.gr. Niek

•  11-06-2009, 9:11 351977 in reply to 351969

Betreft: Welke BD-R of BD-RE schijf te gebruiken ?

Omdat Mediarange een "relatief" onbekend merk is, heb ik via de mail contact gehad met Mediarange.

Zij garanderen de werking van bd-r en bd-re op de LG BH-08, als tenminste de laatste firmware van deze brander

is gedownload. Blijkens de site vcan LG is er geen nieuwe firmware voor deze brander. Ook heb ik een mail

naar LG gestuurd, i.v.m. de comptabiliteit van LG en Mediarange. LG heeft mij megedeeld, dat alle

branders van LG (voor zover niet gekocht via internet), geschikt zijn voor de Benelux en dat alle

B-merken, waaronder Mediarange, Platinum etc. geschikt waren voor deze brander, dus m.i. ook

voor de H20-L. Ga er nu enkele kopen van Mediarange en Platinum via Opus of BigDennis om te kijken, of

ze inderdaad goed werken. Ik gebruik nu Sony en die werken prima op de LG BH-08. (afspelen via

Playstation 3).

Jan Konings

•  11-06-2009, 9:54 351992 in reply to 351977

Re: Betreft: Welke BD-R of BD-RE schijf te gebruiken ?

Tot op heden met LG H20-L  zonder probleem gebrand op Verbatim BD-R (4xspeed) wit printable  en Platinum BD-RE ((2xspeed)

Heb nog een 10stuks spindel liggen van Mediarange wit printable (2xspeed). Voorlopig nog geen eentje gebrand van deze laatste.

•  11-06-2009, 10:38 352020 in reply to 351977

Hallo Jan,

Dank voor je reactie. Wat betreft de Mediarange (lijkt Philips te zijn) hierbij link naar een
    voor zover ik weet aantrekkelijke aanbieding.

http://www.nierle1.com/nl/artikelcategorie/60/Blu-Ray_Disc.html

Hoor graag je ervaring.

M.vr gr. Niek

•  11-06-2009, 10:40 352022 in reply to 351992

Betreft: Re: Betreft: Welke BD-R of BD-RE schijf te gebruiken ?

Ha Paul,

Dank voor je antwoord. Het feit dat je de Mediarange disc nog niet gebruikt hebt is dit toeval of is reden kwaliteit ?

M.vr.gr.
    Niek

PS   Paul nog even een aanvullende vraag: welke firmware versie gebruik jij ?
            Momenteel gebruik ik versie YL02, heb op internet als laatste versie YL05 gevonden. Mij is echter niet duidelijk of deze voor Vista (64) bruikbaar is.
           De "Read me" file zegt "uitsluitend geschikt voor windows 2000 en XP" terwijl de site aangeeft: XP / Vista.

•  11-06-2009, 12:07 352044 in reply to 352022

Ik heb altijd wel een voorraadje liggen, gebruik nu dit dan weer dat.
    Mediarange nog niet gebruikt is inderdaad toeval. Ik verwacht hier overigens geen probleem mee.
    Mijn BD speler is trouwens een Samsung BD-P1500. Nog geen schijf gehad die hij niet afspeelt, ook met DB bestandsformaat op standard rode laser DVD nog nooit een afspeelprobleem gehad.

Firmware versie van mijn LG brander is YL05. Draait onder XP, Vista en Win7RC, allemaal 32 bits.

•  11-07-2009, 0:56 352134 in reply to 352022

Hallo Niek,

Ik heb de firmware YL05 geinstalleerd bij mij geen problemen met XP en of 7  (32 bits)

Groet

Ben

•  11-07-2009, 3:21 352172 in reply to 352044

Hallo Paul,

Dank je voor deze info. Zal firmware updaten naar YL05.

Groet, Niek

•  11-07-2009, 3:22 352173 in reply to 352134

Ha Ben,

Dank voor reactie, zal firmware updaten naar YL05.

Groet, Niek

•  11-07-2009, 4:13 352181 in reply to 352020

En wat denk je van BigDennis. Mediarange € 2,95 p.stuk. Bij afnames boven € 47,50 geen verzendkosten. De levering is over het algemeen binnen 2 werkdagen, ook ev. via TNT en via code is levering ook na te checken.

Factuur komt via Lindorff (= is een incassoburo en is "berucht" op het forum van radar en kassa) en betalen binnen 14 dagen na ontvangst van factuur.  Prijs p.stuk ligt wel iets hoger, maar je spaart de verzendkosten uit,

dus bij 20 stuks ben je hier m.i. wel iets voordeliger uit.

Kijk ook eens op voordeligedvds.nl (is soms ook heel goedkoop) of Opus.nl

Gr.

Jan Konings

•  11-07-2009, 6:27 352206 in reply to 352181

Ik koop mijn schijven altijd bij CDR Winkel.

Mediarange wit printable momenteel 19,94€ per 10 stuks spindel.

Maxell BD-RE 5,95€ per stuk.

Ik brand eerst altijd op BD-RE pas dan op BD-R.

•  11-10-2009, 5:37 352868 in reply to 352206

Als aanvulling op mijn vorige stuk: 

firmware 2.00 voor de blu-raybrander LG BH08LS20 gedownload. Volgende BD's gebrand, na het maken van een image:

BD-RE van Sony werkt 100%.

BD-R van Sony geeft aan: branden mislukt.

Vlgs. het boekje van LG worden de volgende merken aanbevolen:

BD-R: LG, Mitsubishi, Maxel en TDK

BD-RE: LG, Mitsubishi, Maxel, Sony, Panasonic.

Mogelijk is dus het antwoord, wat ik van LG en Mediarange heb gekregen, niet juist, of de fout ligt bij mij.

Heb bij het branden de volgende procedure gevolgd bij zowel BD-RE als BD-R: eerst image maken, daarna branden. Met BD-RE dus wel gelukt, met BD-R dus niet. Opvallend is ook, dat Sony niet in het rijtje van LG bij BD-R staat genoemd, maar uitsluitend bij BD-RE. Dus misschien toch niet alle merken compatible met LG??????? of zou het toch aan mij liggen!!!! of toch aan Pinnacle????

Jan Konings

•  11-10-2009, 9:56 352926 in reply to 352868

Toevallig gisteren geprobeerd om de bij mijn LG brander geleverde BD-RE schijf van het merk LG ter hergebruiken en er een BD image op te branden.

Image was gemaakt met S14, branden met Nero.

Resultaat: Branden mislukt.

Dan geprobeerd de schijf te wissen eveneens met Nero. Wissen niet mogelijk.

Herbrandbare LG BD-RE schijf geleverd met LG brander na één keer branden te gebruiken als onderlegger.

Sad  

•  11-10-2009, 11:16 352948 in reply to 352926

Paul,

Heb net dit programma gedownload en geinstalleerd.

http://www.imgburn.com/

Je kunt ook de nederlandstalige versie krijgen. Bij "talen" downloaden nederlandse taal, kopieren in Imgburn onder de directory "languages" en je hebt het programma in het nederlands.

Heb de image van studio 14 gebrand met dit programma op een Sony BD-R (wat dus met studio en Cyberlink, wat met de LG was meegeleverd), niet gelukt was, althans niet op Sony BD-R (wel op RE)

Imgburn heeft de image gebrand. Net afgespeeld op Playstation3 en hij speelt alles voor 100% af, incl. menu's etc..

Imgburn is een freeware programma en werkt dus (tot op heden) beter als "koopprogramma's".

Jan Konings

•  11-10-2009, 12:07 352957 in reply to 352948

Bedankt voor de tip Jan.

Smile

•  11-10-2009, 13:21 352976 in reply to 352926

Hallo Paul,

Dit is niet de ervaring die ik heb. De meegeleverde LG-BD-RE schijf nu inmniddels 4 x gebruikt voor het branden van met S14 gemaakte image (HDV materiaal)
    Gebrand met S14. Firmware versie YL-02. Geen enkel probleem ondervonden. De firmware versie inmiddels geupdate naar YL-05. Nog geen BD gebrand hiermee. Wacht op levering van Mediarange BD-R en BD-RE. Zal resultaat laten weten.

M.vr.gr
    Niek

•  11-10-2009, 13:34 352978 in reply to 352948

Ha Jan,

Dank voor deze link, het ligt ongetwijfeld aan mij maar welke versie heb je geinstalleerd?
    Vindt de Site wat verwarrend.

M.vr.gr.
    Niek

•  11-10-2009, 13:51 352985 in reply to 352978

Inmiddels om eens te testen, versie 2.5.0.0 geinstalleerd.
  •  11-11-2009, 2:32 353088 in reply to 352985

Het is versie. 2.5.0.0 van 26 juli 2009, die ik gedownload heb. Ik heb mirror 8 gebruikt (is de server van Imgburn zelf).

Daarna, onder het gedeelte van mirror 1 t.m. 8, naar Imgburn transalation languages gegaan,  Het bestandje Dutch gedownload, dit bestandje in het programma van Imgburn in de subdirectory "languages" geplaatst. Imgburn opgestart en alles is nu in het nederlands.

25 Gb was in ca. 25 minuten gekopieerd, data laten controleren kostte ook ca. 25 minuten. BD-R in Playstation3 en alles werkte perfect, menu's, overgangen etc.

Imgburn geeft als mogelijkheden om te kopieren:

-schrijf image bestand naar schijf

-maak image bestand van schijf

-schrijf bestanden/mappen naar schijf

-maak imagebestand van bestanden/map

-verken

Ik heb "schrijf bestanden/mappen naar schijf" gebruikt. BD-R in drive,daarna naar het imagebestand van studio14 gegaan, deze 2 folders (BDMV en certificate)  naar Imgburn getrokken, knop branden aanklikken en hij geeft zelf aan, dat er enkele instellingen verkeerd staan, dit omdat Imgburn ziet, dat er een Blu-raybestand/blu-rayschijf is. Hij geeft zelf aan, dat je zelf e.e.a. kunt corrigeren, maar dat Imgburn dit zelf ook kan. Heb het Imgburn zelf laten doen, o.a. bij opties "bestands systeem UDF" en hij begint te branden. Er kan ook nog een label aan de schijf toegevoegd worden> Imgburn geeft zelf een suggestie aan, t.w. de bestandsnaam, waaronder hij onder studio14 is weggeschreven. Kan dus veranderd worden.

Heb nog geen andere schijven gebruikt, maar m.i. kan het ook voor dvd's, dvd-dl gebruikt worden. Onder "doel" geeft hij n.l. alle drives aan, die in de computer zitten. Bij mij werkte gisteren alles perfect, dit na het verknallen van 4 BD schijven door Studio14 en Cyberlink. BD-RE van Sony werkte n.l. met studio14 perfect (eerst image maken, daarna branden). Probeerde dus daarna wederom een BD-R van Sony te branden van dezelfde image en Studio14 gaf direct na het schrijven van lead-in de foutmelding, branden mislukt, stop een lege of herschrijfbare disk in de drive.

Jan Konings

•  11-16-2009, 6:11 354520 in reply to 352976

Euf:

Hallo Paul,

Nog geen BD gebrand hiermee. Wacht op levering van Mediarange BD-R en BD-RE. Zal resultaat laten weten.

M.vr.gr
    Niek

Zoals beloofd hierbij het resultaat:  zowel de Mediarange -R als de -RE schijven werken zonder problemen.

M.vr.gr.
    Niek

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy