Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Last post 12-24-2009, 2:04 by santu001. 19 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  10-30-2009, 4:58 350256

Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Pc van mijn zoontje is stuk gegaan, en dan heb ik meestal een excuus om het hele park door te schuiven!

En rekening houdend met mijn vorige zware AVCHD project, en dan gelijk maar Studio 14, wil ik een flink systeem kopen.

Niet dat ik verwacht dat dit echt een wezelijk verschil zal opleveren, maar kwaad kan het niet.

Aan de hand van de reacties betreffende videokaarten op dit forum, ben ik afgestapt van ATI.

Meen te hebben begrepen dat Nvidia het beter doet met Studio.

Mijn grootste struikelpunt is het moederbord.

Hoor namelijk veel goede reviews over de wat duurdere Asus P6T De Luxe V2.

Nu heb ik in de offerte de Asus Rampage Genie II staan, wat een mini ATX is, misschien qua warmte niet verstandig!

Beide krijgen echter goede reviews als i7 Extreme borden?

Als volgt de samenstelling:

Behuizing CoolerMaster Centurion 5 Zwart/Zilver, noPSU

Moederboard Asus Rampage II Gene, S1366, X58, 6xDDR3, mATX of dus de Asus P6T Deluxe v2 

Processor Intel Core i7 975 3.33GHz, 6.4GT/s, 8MB,S1366, Box

CPU Cooler Thermalright Ultra120 eXtreme, S1366 Retail

Harddisk Seagate Barracuda ES.2 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA (In mijn huidige systeem heb ik daar twee van, dus ééntje verhuisd)

Grafische kaart Asus ENGTX275 HTDI 896MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe

Geheugen 1xCorsair Dominator 6GB(3x2GB)DDR3 PC3-12800 1600MHz

BD-Rom drive Asus BC-08B1ST 8XBD,16xDVD, Zwart, SATA, Bulk

Geluidskaart Creative SB X-Fi Titanium, PCIe, bulk

Besturing Microsoft Windows 7 Pro NL, 64b, oem

BD Writer LG BH08LS 8x Blu-Ray RW , Zwart, SATA, Retail

Overige CoolerMaster Silent Pro M700 Modular, 700Watt

Commentaar is altijd welkomWink

•  10-30-2009, 8:15 350291 in reply to 350256

Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Lijkt me een racemonster.
    Maar die uitspraak kan best ongelooflijk dom zijn want ik ben net niet helemaal een leek op dat gebied.
    Maarreh.......... ga je BD schijven kopiëren "on the fly" ?

•  10-30-2009, 8:58 350300 in reply to 350291

Nee maar een standaard DVD-rom is niet eens zoveel goedkoper!

BD kopieren zal sowieso niet zo makkelijk gaan, maar het leek me wel leuk om een bd met meerdere drives te kunnen testen! Wink

Overigens hoor ik meer en meer dat een dure i7975 maar marginaal beter is dan de i7920, Aldus diverse benchmarks!

Alleen de bussnelheid is sneller.

Maar dat is meer game gericht, en het gaat mij uiteraard om AVCHD, dus als daar ook geen groot voordeel mee gehaald wordt....

Daar ga ik dus nog even rustig over nadenken en nalezen......

•  10-30-2009, 13:49 350373 in reply to 350300

Hallo Santu,

Volgens beoordelingen op de Alternate site haalt de i920 met overklokken zonder moeite of problemen de snelheid van de i975 maar de i920 is standaard ook al snel.

De moederborden zit niet veel verschil in mogelijkheden mijn inziens wel in prijs,ook zitten de PCI-16 sloten van sommige (Asus) moederborden niet erg handig en kunnen de sata aansluitingen blokkeren, zeker met een kleine kast volgens beoordelingen.Dus aandachts puntje.Zelf heb ik een Asus P6T bevalt me prima.

Werkgeheugen kan naar 2000Mhz.

Groeten Koos.

•  11-02-2009, 15:23 351017 in reply to 350373

Na wat verdere informatie heb ik toch wat wijzigingen in mijn systeem doorgevoerd!

Allereerst wil ik vooral een stabiel systeem, dat naast mijn HT in de huiskamer staat!

Dus overklokken is geen prioriteit, (Geen fans die extra geluid maken, en zo) vandaar het geheugen evt. terug naar 1333MHZ, anders heeft het geen nut sneller geheugen te kiezen, zonder over te klokken!

Plus het is veel goedkoper, dus er kan makkelijker meer in!  Maar goed wat is wijsheid! ;-)

Moederbord wordt P6T de Luxe v2, ruimer, meer mogelijkheden, en vrijwel hetzelfde qua prestaties! 

Nvidia werd me meerdere malen afgeraden, het zou slecht gaan met Nvidia, plus dat Ati onlangs de 5xxx serie heeft uitgebracht!

In dit geval de Asus EAH5850 G/2DIS 1GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCIe

Proccesor ben ik nog niet uit!

De meest 'hippe' 975 of de niet zoveel slechtere 920 of 950, en haalt AVCHD daar voordeel uit, wetende dat het niet zwaar genoeg kan zijn!

Keuzes, keuzes!

De keuze voor 64bit is iig wel al gevallen!

•  11-03-2009, 4:26 351136 in reply to 351017

Ben ook van plan nieuwe pc te kopen, en wil de door jou opgegeven samenstelling wel even opvolgen. Ik ben immers zelf niet zo technisch, maar dan heb ik wellicht een leidraad.  Graag idee van kostenplaatje
  •  11-03-2009, 4:38 351139 in reply to 351136

Wil je dat echt weten.....Wink

Er lopen een paar draadjes over nieuwe pc's

Beste is een offerte aan te vragen en ons hier commentaar laten geven!

•  12-07-2009, 1:39 360113 in reply to 351017

Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Ben erg benieuwd hoe jouw nieuwe pc met de avchd bestanden omgaat zeker in combinatie met de core i7, ben zelf nu ook op zoek naar een nieuwe pc, want met mijn oude pc moet je echt engelen geduld hebben. Bij elke bewerking met studio 14 moet je zo`n 30 tot 50 seconden wachten tot dat je weer verder kan!

Ik ben van mening dat de hardeschrijven het verschil kunnen uitmaken, daarom wil ik er 4 plaatsen (2 voor de C schrijf en 2 voor de E schrijf) en dan in raid nul zetten, dit werkt een stuk sneller. Kijk nog even voor de behuizing naar de coolermaster stormsniper.

Dit staat op de site van HDC multimedia Pinnacle Studio HD systeem

Probleemloos monteren met Pinnacle Studio 14 in HD. !!
    Met het Studio HD systeem is dit mogelijk. De nieuwe supersnelle Intel I5 processor met 4 cores doet voor u het werk. Windows 7 zorgt voor de extra snelheid die nodig is om in full HD realtime te werken, dus niet meer wachten tot de beweringen in AVCHD video zijn gerenderd en het rsultaat is te zien. U ziet het resultaat meteen!
    Met 1 terrabyte aan video opslag kunt u uren aan HD video kwijt, tot 128 uur in de hoogste AVCHD kwaliteit.
    De snelheid wordt volledig benut door het 64 bits besturingssysteem en het 8 Gb grote interne  geheugen.

•  12-07-2009, 8:24 360172 in reply to 360113

• hansde is not online. Last active: 03-11-2010, 8:35 hansde
    • Not Ranked
    • Joined on 06-22-2007
    • Studio 12 ultimate - Gelderland
    • Posts 46

Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Mijn simpele i7  1600 doet het erg goed met AVCHD.Pas als er veel klips zijn, wordt het wat langzamer maar nog steeds goed werkbaar.

Ook het bereken van het te branden project gaat redelijk snel.

Ik heb eigenlijk geen klachten.

Je nieuwe PC zou het fantastisch moeten doen.

Voor studio 14 is er ook nog een patch waardoor AVCHD het beter moet doen.

Dus

veel plezier met je toekomstig speeltje.Beer

•  12-07-2009, 14:30 360245 in reply to 360172

Re: Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Beste Handsem, heb jij een link naar die patch voor studio 14 ?
  •  12-07-2009, 15:21 360258 in reply to 360245

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Er is nog geen  patch voor Studio 14 die functies verandert of verbetert anders dan het uploaden naar Youtube.
    Omdat voor het uploaden naar Youtube door die website een aantal instellingen gewijzigd zijn is voor die functie in Studio 14 een fix uitgebracht.
    Die fix is hier gemeld door Tim v. Donkersgoed.
  •  12-08-2009, 9:45 360443 in reply to 360258

• Not Ranked
    • Joined on 06-22-2007
    • Posts 46

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Sinds ik de Patch, die Tim op het forum ter beschikking stelde, installeerde in de Studio14,

kon ik mijn ogen niet geloven. Studio 14 startte uit koude toestand razend snel op.Big Smile

Ook het monteren van mijn MTS clips ging super. Waarschijnlijk toch al de CUDA in deze Patch?

Sorry ik refereerde aan het verslag van Klaasen .

Maar uiteindelijk werkt zeker Studio 12 erg goed met de i7  .

•  12-11-2009, 10:59 361423 in reply to 360443

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Is het mischien zinvol om een nieuwe post te openen om wat gebruikerservaringen uit te wisselen over (nieuwe) hardware ten aanzien van het bewerken van avchd bestanden. Bij het lezen in dit forum komen er toch regelmatig problemen naar voren met het bewerken van AVCHD bestanden.

Zo gauw Nvidea met een directx 11 kaart op de markt komt zal ik een nieuwe computer aanschaffen, ik denk dat het zinvol is om mijn gebruikerservaring met deze nieuwe computer en de gebruikte componenten en het bewerken van AVCHD bestanden via pinnacle 14 uit te wisselen. 1 ding is mij naar veelvuldig surfen op internet wel duidelijk geworden dat het gebruik van meerdere harddisken in een raid 0 opstelling een behoorlijke snelheidswinst opleverd.

Gaarne u reaktie,

Gerard

•  12-11-2009, 11:26 361430 in reply to 361423

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Inderdaad geeft een raid o snelheidswinst, maar dat geldt alleen bij lezen en schrijven .
    En daar zit hem nu net niet het probleem bij AVCHD compressie.
    Meer lees- en schrijf snelheid zou iets opleveren wanneer je met ongecomprimeerde video zou werken, omdat dit gigantisch grote bestanden zijn.
    Bij AVCHD is dit juist omgekeerd, de bestanden zijn in verhouding superklein omdat ze super gecomprimeerd zijn, die vragen niet meer lees- of schrijfsnelheid.
    Het enige dat verbetering kan geven is een nog snellere processor, de rest van de hardware heeft nauwelijks invloed.
    Om het simpel te houden: Bij het afspelen/bewerken van AVCHD op een PC moet de processor de supergecomprimeerde bestanden steeds eerst uitpakken en evt. later weer inpakken.
    Vanwege de ingewikkelde algoritmes van de AVC codec (speciaal de High Definition variant) kost dit een enorme rekenkracht.
    .
  •  12-12-2009, 1:17 361615 in reply to 361430

• Not Ranked
    • Joined on 06-22-2007
    • Posts 46

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Zoals gewoonlijk heeft Marten het duidelijk verwoord.

Ik werk met een losse  harde schijf via USB . Waar vaak het ruwe materiaal op wordt bewaard. Dat werkt goed met alle video bestanden behalve AVCHD. dan onstaat er plots vertraging.

Het netwerk heeft een Nas Riad 0.Ook hier loopt het niet soepel in AVCHD (het werkt wel).

Snel monteren doe je met een i7 en twee ingebouwde esata schijven.

Zoals al eerder aangegeven geen probleem alleen bij heel veel klips een vertraging.(mijn i7 is maar een 1600 de meeste PC specs geven hogere snelheden aan).

Het laden van een project van een uur en ruim 30 klips duurt ongeveer 2 minuten. Daarna loopt het vloeiend. Ook met een tweede video spoor (pip) andorge klips en Heroglyps effecten. Alle vier de audio sporen zijn in gebruik (origineel - tweede video spoor- en de twee geluidssporen. Diverse overgangen en lopende titels. Achtergrond rendering aan ( als er snel achter elkaar veel effecten worden toegepast , is even wachten wel zinvol).

Bij het branden wel steeds nieuw berekenen.

Bij alleen image opslaan wordt de film van een uur in twee a drie uur berekent in AVCHD.

Soms wordt wel de film berekent maar de container niet afgemaakt (vastloper?). Maar na een nieuwe opstart en de keuze image maken, gaat studio 12 daar verder waar deze is blijven hangen en binnen 5 minuten heb je dan een werkend AVCHD bestand die ik op de NAS bewaar.

De playstation kan dit bestand van de NAS afroepen, maar dan stoterd het beeld een beetje. Kies hier opslaan op schijf en je kunt hetzelfde bestand probleemloos vanaf de harde schijf van de PS3 zonder enig probleem afspelen.

Mijn netwerk loopt via de zweeks 200MBps stopcontact router.

veel plezier

HansParadise

•  12-12-2009, 4:11 361636 in reply to 361430

Is dit geen goede grafische kaart ? :Gigabyte GV-R585D5-1GD-BRadeon HD5850 op 725MHz met 1GB GDDR5 €220  geeft DX 11 ondersteuning
  •  12-14-2009, 6:29 362097 in reply to 361636

Deze heb ik ook, de ASUS versie dan, maar juist door de slechte leverbaarheid van de chip heb ik mijn pc nu pas echt klaar!

Men kan de vraag van de gebruikte Ati chip niet aan, ongeacht het merk kaart is deze zeer slecht leverbaar, dat zeg wel wat over deze kaart!

Topper!!

NVIDIA komt overigens pas weer rond februari 2010 met hun opvolger van de huidige, tevens zeer slecht leverbare, NVIDIA kaarten!

En wat betreft snelheidwinst van de harde schijven is dat pas echt te merken als er SSD worden gebruikt.

Raid, Pata of Sata zal geen echt wezelijk verschil maken........, relatief gezien dan! Wink

•  12-22-2009, 5:29 364385 in reply to 362097

Zo, eindelijk eens een test kunnen doen na de installatie van Studio 12 onder w7 pro 64bits!

(Was weer even vergeten hoe te handelen met hfx1 en 2, maar na de effect bestandjes weg gegooid te hebben was alles weer aanwezig)

Ik moet zeggen het valt me niet tegen, studio reageert veel sneller en ook AVCHD is beter handelbaar, geen mega verschillen, maar toch!

De ATI5850 met v9,13 houdt zich erg goed, geen hickups bij zware hfx overgangen meer, nu lopen echt alle HFX previews soepel

Tijd voor een echte test.

Mijn plan om direct Studio14 te installeren gaat voorlopig nog even de koelkast in.

•  12-22-2009, 13:47 364531 in reply to 364385

MOEDERBORD INTEL BOXDP45SG/P45 1333 DDR3 ATX

GEHEUGEN 4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9

CPU INTEL CORE 2 QUAD Q9550/2,83GHZ FSB1333MHZ 12M

2 HARDDISK WD6400 AAKS 640 GB SATA 16BM DVD RW SONY RW 22X SATA BLACK

VGA ASUS GF9600GT PCIE 2.0 1 GB DDR3 256 BIT ACTIVE

BEHUIZING ANTEC QUIET TOWER CASE POWER SUPLLY 550 W SILENT

KEYBORD MS WIRED KB 600 BLACK

Deze heb ik net gekocht,is dit wat?

gr.

Cas

Embarrassed

•  12-24-2009, 2:04 365094 in reply to 364531

Het is iig een flinke stap vooruit op je huidige systeem.

Het besturings systeem mis ik, maar indien je geen 64bit versie hebt kan je van de 4BG werkgeheugen maar ongeveer 3.2 GB aanspreken.

Maar ook dat is ruim voldoende

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy