Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

opgenomen beeld is bij afspelen 2 keer zo snel

Last post 07-06-2009, 3:51 by Anya55. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  06-25-2009, 1:01 317766

opgenomen beeld is bij afspelen 2 keer zo snel

Ik heb een dazzle video recorder te leen van een collega. Op mijn pc staat XP Pro. Voor de opname van de video beelden gebruik ik Pinnacle studio 12, of Nero 9. Tijdens het opnemen staan er geen andere programma's open.

Wanneer ik de videoband afspeel is er niets aan de hand en wordt de band op normale snelheid afgespeeld. Wanneer ik een band opneem, is het beeld haperig, het loopt niet soepel (misschien is dat normaal?) en wanneer ik vervolgens het opgenomen beeld afspeel wordt dat 2 keer zo snel afspeeld.

Het maakt niet uit welk programma ik gebruik om de opgenomen beelden af te spelen (buiten bovengenoemde programma's Real Player, Windows Media Player), de beelden worden gewoon twee keer zo snel afgespeeld als normaal.

Is hier een oplossing voor? Wellicht een instelling tijdens het opnemen?

Ik heb de Dazzle DVD-recorder maandag voor het laatst, omdat mijn collega bij ons vertekt, dus hopelijk kan ik snel antwoord krijgen.
    Voor ik er zelf een aanschaf moet het wel goed werken, lijkt me zo.

•  07-01-2009, 0:53 319116 in reply to 317766

Re: opgenomen beeld is bij afspelen 2 keer zo snel

Weliswaar een beetje laat maar hier dan toch een antwoord.

Als dit gebeurd probeer dan eens een lagere opname kwaliteit in de software.
    Wanneer dit niet verbetert gebruik dan een andere USB aansluiting op de pc.
    Niet alle USB controllers kunnen de hoge kwaliteit aan en dan kan dit voorkomen.
  •  07-02-2009, 11:35 319588 in reply to 317766

Betreft: opgenomen beeld is bij afspelen 2 keer zo snel

Gebruik je wel de laatste versie (update) van Studio 12?

•  07-06-2009, 3:49 320330 in reply to 319116

Re: opgenomen beeld is bij afspelen 2 keer zo snel

Helaas kan ik je tips niet meer proberen; mijn collega is zelfs een dag eerder vertrokken.

Wat betreft de USB aansluiting: ik had de DVD-recorder aansloten op een USB 2.0 HUB, die weer aangesloten zit op een USB 2.0 kaart in mijn pc. Het zou natuurlijk kunnen, dat het beter is de DVD-recorder rechtstreeks op de USB-kaart in mijn pc aan te sluiten. Jammer dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Hier zou inderdaad het probleem in kunnen zitten.

Het merkwaardige is namelijk dat mijn collega op een oudere pc met eveneens Windows XP, wel goede opnamen had. Hierdoor had ik al het idee dat er 'iets' in mijn pc moest zijn, wat het snelle afspelen veroorzaakt.

Wat betreft de lagere opname kwaliteit: volgens mij heb ik dat geprobeerd (ik weet dat niet zeker, want het is al enige tijd geleden), maar gezien het USB-verhaal heeft/had dat niet het gewenste resultaat.

Evengoed bedankt voor je  tips. Wellicht dat ik er in de toekomst wat mee kan doen.

Met vriendelijke groeten,

Anya

Overigens: Ik heb ontdekt dat er in Pinnacle Studio 12 bij de effecten een mogelijkheid zit om de snelheid tot 10% te vertragen. Dit heeft een vervelend beeld tot gevolg, ook als ik de optie 'Smooth.....' aanvink. (Ik zou er nooit aan gedacht hebben snelheid bij de effecten te zoeken......)

•  07-06-2009, 3:51 320332 in reply to 319588

Re: Betreft: opgenomen beeld is bij afspelen 2 keer zo snel

Helaas zal dat niet uitmaken, aangezien mijn collega met een oudere pc met Windows XP en Studio 10 wel goede resultaten had.

Toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groeten,

Anya

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy