Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Pinnacle / Dazzle herkent videosignaal VCR niet

Last post 09-07-2008, 15:03 by Madwilliam. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-31-2008, 10:24 228614

Pinnacle / Dazzle herkent videosignaal VCR niet

Hallo,

Ik heb Dazzle video creator aangeschaft. Draai deze software op een Toshiba laptop met voldoende schijf- en geheugenruimte. Programma geeft geen foutmeldingen, maar captured geen videosignaal. Geprobeerd met twee VCR's. Moderne JVC en een iets oudere Philips. VCR aangesloten via verloopstekker SCART naar tulp. Verloop is schakelbaar en staat op OUTPUT. (Schakelen naar INPUT levert correcte foutmelding op dat "geen geldig signaal ontvangen wordt).

Zowel via Instant video creator als Studio geprobeerd. Beiden geven ook geen beeld te zien bij het video monitor-schermpje. In Studio gaat Opnemen zogenaamd wel lopen (kan deze namelijk weer stoppen), maar bestand bouwt niet op. Er komt dus geen data binnen !

Instellingen staan op PAL, VHS-opname aangevinkt.

Heb soortgelijke probleemomschrijving op verschillende plaatsen gezien, maar niet de oplossing erbij. Eénmaal gelezen over de schakelbare SCART-convertor, maar die staat in dit geval dus goed.

Graag jullie advies!

Alvast bedankt. 

•  09-07-2008, 15:03 231421 in reply to 228614

Re: Pinnacle / Dazzle herkent videosignaal VCR niet

Hallo, ook geprobeerd met S-VHS kabel? En een loskabeltje voor geluid?

Gebruik namelijk zelf ook een schakelbare Scart-connector. Dus in OUT-stand met rood-wit voor geluid; S-VHS kabel voor beeldsignaal en gele tulp van Scart naar externe monitor als controle voor het beeldsignaal van de videorecorder. Helaas krijg ik wel geluid en beeld maar geen kleuren beeld wat ik ook probeer. Zelfs niet vanaf een DVD-speler.

Hopelijk is dit uw oplossing.

Met vriendelijke groet,

Madwilliam

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy