Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

exporteren naar bestand wil niet

Last post 02-19-2019, 7:56 by jako. 38 replies.
Page 2 of 2 (39 items)   < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  •  01-17-2019, 3:56 778003 in reply to 777999

Als je van je huidige projekt de eerste clip op de tijdlijk copieert en plakt in een nieuw leeg projekt, kan je dat dan wel exporteren met dezelfde instellingen?
  •  01-17-2019, 4:43 778004 in reply to 778003

Betreft: exporteren naar bestand wil niet

Morgen Paul,

Ja dat wil en er is dan ook een bestand te vinden

Groet

Jacob 

•  01-17-2019, 4:52 778005 in reply to 777999

jako:

Zou gek zijn als 22 4k niet aan kan.

Project liet zich (gelukkig) openen in 21 en exporteerde daar met dezelfde instellingen als hierboven prima.

Ik wacht eerst maar op 22.5. Meestal komt rond deze tijd de grote tussentijdse update.

Ik snap wel dat op FHD 50p wellicht niet zoveel of geen verschil te zien is. maar ik heb geen 4k tv en 4k camera om daarna op FHD te gaan filmen en kijken.

Hadden we heel wat minder geld uit hoeven geven voor een nieuwe camera. 

Als alle instellingen bij PS21 en PS22 echt hetzelfde staan, dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat exporteren dan niet lukt...…… 
    je opmerking over minder geld hoeven uit te geven vind ik een lastig te beantwoorden vraag. (wat moet je dan kopen en de XAVC SHD optie is wel een pré).

Bij instellingen in 4k kan je max in 25p opnemen en niet in 50p met deze camera. Kan toch vervelend zijn bij pannen en zoomen Ook steady shot kan niet op max ingesteld worden.
    Zo zijn er nog een aantal beperkingen bij de 4k instellingen. Ik heb voor het compromis gekozen: XAVC SHD 1920x1080 50MBps 50p. Dat bevalt mij prima en kan ik heel goed bewerken met PS22.
    (ik heb op mijn 55 inch 4k tv beide formats getest en op 3 meter afstand gekeken. Mijn testers en ik konden eigenlijk geen verschil zien)  Heb ook met Sony mensen gesproken en ben daar ook niet overtuigd geraakt. Dus 4k???? 

•  01-17-2019, 5:00 778006 in reply to 778005

Dezelfde verwondering heb ik ook. instellingen zijn volledig gelijk.

ik heb het in 22 gemaakte bestand in 21geopend en daar geexporteerd.

tav de instelling van de camera moet ik nog paar dingen uit proberen waaronder de door jou genoemde opties.

Deze opnames zijn in 4k gemaakt en om goed te kunnen vergelijken zal er toch eerst iets te vergelijken moeten zijn.

Bovendien Corel geeft aan dat 4k moet kunnen. Dan mogen we dat toch ook verwachten?

Jacob 

•  01-17-2019, 5:29 778008 in reply to 778006

Re: Betreft: exporteren naar bestand wil niet

jako:

.....

Bovendien Corel geeft aan dat 4k moet kunnen. Dan mogen we dat toch ook verwachten?

.....

4k met PS22 kan toch, getuige het feit dat het wel lukt als je enkel de eerste clip in een nieuw project gebruikt.

Wat als je nu in het oorspronkelijke project de eerste clip vervangt door het geëxporteerde bestand? Lukt het exporteren dan wel?

Nog een suggestie: Bewaar (Film opslaan als ...) het oorspronkelijke project onder een compleet andere naam. Kan je dat nieuw project dan wel exporteren?

Los daarvan denk toch ook dat er iets niet klopt met je instellingen. 

Je hebt gezegd dat je de Studio 22 map al eens verwijderd hebt. In die map zitten als je de standardopslaglocaties gebruikt ook de renderbestanden en die worden bij verwijderen van de map dus ook verwijderd.

Je hebt ook gezegd dat je de renderbestanden op D bewaart. Als dat zo is dan worden bij verwijderen van de Studio 22 map de renderbestanden niet verwijderd. Je moet ze dan via Controlepaneel>Opslaglocaties verwijderen.

Ik zou graag eens een screenshot zien van je opslaglocatie paneeltje. 

•  01-17-2019, 5:35 778009 in reply to 778006

Hallo Jacob,
    Ben het met je eens, dat je 4k beelden moet kunnen verwerken in PS22. Dat lukt bij mij ook...……..
    Ik heb uiteengezet waarom ik niet verder ben gegaan met 4k en ik ben uitermate tevreden zoals gezegd met de instellingen die ik gebruik.
    Ik begrijp je ongenoegen. Hoop dat je de oorzaak vindt waarom het bij jou niet lukt.

Succes en groet

Ben 

•  01-17-2019, 5:40 778010 in reply to 778008

Betreft: Re: Betreft: exporteren naar bestand wil niet

Attachment: I8.PNG
    plemmens:
    jako:

.....

.....

4k met PS22 kan toch, getuige het feit dat het wel lukt als je enkel de eerste clip in een nieuw project gebruikt.

Wat als je nu in het oorspronkelijke project de eerste clip vervangt door het geëxporteerde bestand? Lukt het exporteren dan wel?

Nog een suggestie: Bewaar (Film opslaan als ...) het oorspronkelijke project onder een compleet andere naam. Kan je dat nieuw project dan wel exporteren?

Los daarvan denk toch ook dat er iets niet klopt met je instellingen. 

Je hebt gezegd dat je de Studio 22 map al eens verwijderd hebt. In die map zitten als je de standardopslaglocaties gebruikt ook de renderbestanden en die worden bij verwijderen van de map dus ook verwijderd.

Je hebt ook gezegd dat je de renderbestanden op D bewaart. Als dat zo is dan worden bij verwijderen van de Studio 22 map de renderbestanden niet verwijderd. Je moet ze dan via Controlepaneel>Opslaglocaties verwijderen.

Ik zou graag eens een screenshot zien van je opslaglocatie paneeltje. 

Bij deze.

Na herstart als admnistrator herstel ik alle eerdere instellingen. Heb printjes gemaakt....

en heb de render bestanden via het controlepaneel verwijderd net als het  handmatig leegmaken van de map "temp 

•  01-17-2019, 6:38 778012 in reply to 778010

En mijn andere suggesties al geprobeerd?
  •  01-17-2019, 10:19 778023 in reply to 778012

Nog niet. Ontbreekt even de tjjd maar ga ik zeker doen en zal resultaat hier melden.

Vind het al bemoedigend dat 1e clip het wel deed.  Ook een volgende test van 1e 3 minuten liep door en resulteerde in een afspeelbaar bestand. 

•  01-22-2019, 7:58 778247 in reply to 778023

Hallo Paul

De suggestie om de eerste clip te vervangen werkte in eerste instantie niet.

Project onder totaal andere naam op andere locatie opslaan had wel succes.

Na nogmaals de map studio verwijderd te hebben en alle instellingen hersteld laat nu het originele bestand zich wel exporteren.

Blijft voor mij een raadsel wat er aan de hand is geweest.

So far So good! Dank voor je hulp en suggesties

Groet

Jacob 

•  01-22-2019, 8:34 778253 in reply to 778247

Volgens mij zat er een fout in de renderbestanden en in vermeod dat je bij het verwijderen daarvan niet goed te werk bent gegaan. De Studio map verwijderen en daarmee dus de renderbestanden werkt alleen als je de standardinstellingen voor de renderbestanden gebruikt. Ik meen me te herinneren dat je op een bepaald moment die locatie naar de D schijf verplaatst hebt.

Door het project onder een andere naam op te slaan was Studio verplicht om de renderbestanden helemaal opnieuw te maken en bij gebruik daarvan was er blijkbaar geen probleem.

Eind goed al goed. 

•  01-22-2019, 14:34 778285 in reply to 778253

Het zou kunnen, al schoon ik de renderbestanden altijd op via instellingen/opslaglocaties/renderbestanden verwijderen.

Uiteindelijk heb ik voor alle zekerheid alle clips van de PC verwijderd en opnieuw ingelezen en tegelijk Studio 22 naar fabrieksinstellingen teruggezet. Renderbestanden verwijderd en map "temp"geleegd.

Projectmap heb ik laten bestaan.

Het zou dus kunnen dat in de eerder ingelezen "ruwe" bestanden een corrupt exemplaar heeft gezeten.

Echt helder krijgen van waar het nu fout is gegaan zal wel lastig blijven.

Nogmaals dank voor je hulp.

Groet

Jacob 

•  02-13-2019, 11:04 779911 in reply to 777999

Nadat bovenstaande problematiek opgelost leek met hulp van jullie allen en Corel ben ik de verdere bewerkingen af gaan maken.

Als sluitstukworden dan onze foto's toegevoegd en , waar nodig, muziek onder overgangen, Goprobeelden en de foto's.

Bewerken ging alles prima.

Tijdens het exporteren viel mij al regelmatig op dat er zwarte beelden verschenen waar een foto zichtbaar had moeten zijn en dat waar de rimpelovergang komt beide foto's kort zichtbaar worden. (filmdeel voor alle helderheid nu probleemloos)

Ook zijn er wat overlay titels tijdens het exportproces van plek veranderd (of tijdens het voorafgaande renderproces), in ieder geval niet tijdens bewerken want bij de laatse check stond alles op plek.

Iemand nog een suggestie?

Groet

Jacob 

•  02-19-2019, 7:56 780268 in reply to 779911

Helaas geen reactie uit het forum. (overigens ook niet van technical support Corel ondanks een reminder)

Ben blijkbaar de enige met dit soort problemen.

Uiteindelijk besloten om hele project opnieuw te doen maar dan in S21U.

Daar geen enkel probleem en een gladjes verlopen export.

Heb toch sterk de indruk dat er S22U de nodige bugs zitten. Niet voor het eerst dat eerst vanaf versie .5 het programma gaat doen wat het doen moet.

Groet

Jacob 

Page 2 of 2 (39 items)   < Previous 1 2
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy