Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Last post 11-06-2009, 12:45 by raster13. 38 replies.
Page 1 of 2 (39 items)   1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  10-29-2009, 1:53 349960

Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Ik liep vandaag bij het maken van een film, waarin veel foto's zijn verwerkt tegen het probleem aan

dat de gebruikte 2D overgangen niet goed werken bij het afspelen van de gebrande DVD op TV

Op de computer lijkt alles gewoon in orde. Ik werk met versie 10.8. Bij de oudere versie 8 heb ik

hier geen last van gehad. Enig idee wat ik hier fout doe?

Herman

•  10-29-2009, 2:51 349966 in reply to 349960

Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

raster13:

Ik liep vandaag bij het maken van een film, waarin veel foto's zijn verwerkt tegen het probleem aan

dat de gebruikte 2D overgangen niet goed werken bij het afspelen van de gebrande DVD op TV

Op de computer lijkt alles gewoon in orde. Ik werk met versie 10.8. Bij de oudere versie 8 heb ik

hier geen last van gehad. Enig idee wat ik hier fout doe?

Herman

Hallo Herman,

Welkom op dit forum !!

"niet goed werken", wat krijg je wel of niet te zien ?Confused

Studio 10 heeft een andere motor, deze gebruikt meer de video kaart met name de eigen geheugen ervan is heel belangrijk.

Gaarne meer gegevens over jouw computer !
    Snelheid, werkgeheugen en de video kaart is heel belangrijk.

Loopt het met video opnames wel goed ?

Wat bedoel je op de computer lijkt alles gewoon in orde, speel je de DVD af op de computer of bekijk je het project in studio zelf via het voorbeeld scherm ?

Probeer de DVD ook eens op een andere DVD speler !

Je ziet het we hebben meer informatie nodig.......Big Smile 

•  10-29-2009, 4:18 349974 in reply to 349966

Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Ok alvast bedankt voor de eerste reactie. Hierbij de wat nadere gegevens

Computer: 

Processor
    Model : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     E8500  @ 3.16GHz
    Speed : 3.16GHz
    Cores per Processor : 2 Unit(s)
    Threads per Core : 1 Unit(s)
    Type : Dual-Core
    Internal Data Cache : 2x 32kB, Synchronous, Write-Thru, 8-way, 64 byte line size
    L2 On-board Cache : 6MB, ECC, Synchronous, ATC, 24-way, 64 byte line size, 2 threads sharing

System
    Platform Compliance : Intel vPro
    Mainboard : Intel Corporation DP43TF
    Bus(es) : PCI PCIe IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
    Multi-Processor (MP) Support : No
    Multi-Processor Advanced PIC (APIC) : Yes
    System BIOS : Intel Corp. NBG4310H.86A.0051.2008.0804.1738
    Total Memory : 3GB DIMM DDR3

Chipset
    Model : Intel P45/P43/G45/G43 DRAM Controller
    Front Side Bus Speed : 4x 333MHz (1.33GHz)
    Total Memory : 4GB DIMM DDR3
    Memory Bus Speed : 2x 333MHz (666MHz)

Memory Module(s)
    Memory Module : Kingston 2G-UDIMM 2GB DIMM DDR2 PC2-5300U DDR2-666 (5.0-5-5-15 3-20-5-3)
    Memory Module : Kingston 2G-UDIMM 2GB DIMM DDR2 PC2-5300U DDR2-666 (5.0-5-5-15 3-20-5-3)

Video System
    Adapter : NVIDIA GeForce 9600 GT (512MB DDR3, 650MHz/1.51GHz/2x900MHz, PCIe 2.00 x16, PS3.0, VS3.0)

Graphics Processor
    Adapter : GeForce 9600 GT (1.01, 512MB, 1.60GHz)

Operating System(s)
    Windows System : Microsoft Windows XP Home 5.01.2600 (Service Pack 3)
    Platform Compliance : x86

Studio versie 10.8.

Probleembeschrijving:

Film is een mix van foto's en video's.

Instellingen

- project:duur van de fotoclips standaard op 4 sec; duur overgangen 2 sec ingesteld; projectformaat PAL standaard

- automatische Codec; Renderen op achtergrond inschakelen; Hardware acceleratie ingeschakeld; voorbeeld op volledige resolutie weergeven

Nadere Probleemaanduiding:

Film gemonteerd. Tijdens montage geen problemen; ook niet met het afspelen onder Studio. Op diverse plaatsen heb ik overgangen gebruikt;

normale 2D overgangen en fades van het menu 2D-overgangen. Vervolgens heb ik een DVD titelmenu aangemaakt met de menukeuze  Medley - Road Trip Sub.

Het gesimuleerd weergeven van de DVD  onder Studio werkt normaal; ook op ware grote opo het computerscherm (natuurlijk lagere resolutie).

Daarna de DVD aangemaakt. Bij het weergeven van de DVD op de TV blijken alle overgangen en ook het Titel menuscherm op de TV te flikkeren. Je ziet het beeld

er wel doorheen, maar het is een zeer hinderlijke flikkering. Als ik de DVD op de computer draai dan is deze flikkering er ook; echter in veel mindere mate. Het lijkt wel

een verkeerde refreshrate of zo. Ik heb alle instellingen al diverse malen nagelopen want ik vermoed dat ik een of andere instelling niet goed heb; echter ik weet nioet welke.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Herman

•  10-29-2009, 4:51 349979 in reply to 349974

Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

De hardware is meer dan voldoende.
    Als we de DVD schijf als mogelijke oorzaak uitsluiten lijken me twee oorzaken mogelijk.
    Je hebt niet de nieuwste drivers voor je videokaart waardoor die niet in staat is het menu en de overgangen goed te renderen.
    Ga naar de website van NVidia en laat controleren of er nieuwe drivers voor de kaart zijn.
    Je beschrijving zou ook op een interlace probleem kunnen wijzen, kun je een screenshot van het instellingenscherm voor DVD maken hier kunnen laten zien?

Een andere mogelijkheid maar minder waarschijnlijk zou kunnen zijn als voor het menu en bij de foute overgangen foto's zijn gebruikt met een heel hoge resolutie.
    In dat geval eerst in een fotoprogramma de resolutie terugbrengen naar maximaal 2x de PAL resolutie.
    Verder lijkt renderen op de achtergrond me hier een overbodige optie en zeker als de DV codec wordt gebruikt.

•  10-29-2009, 7:20 350000 in reply to 349979

Probeer ook eens een keer hetvolgende:
    1. Zet achtergrondrendering uit.
    2. Verwijder all tijdelijke bestanden voor het betreffende project
    3. Maak opnieuw een DVD image en controleer deze image op je pc met PowerDVD, Nero Showtime of een andere software DVD speler.
    4. Brand image met Studio (of met Nero) op DVD

•  10-29-2009, 10:20 350054 in reply to 350000

zoals ik bij de beschrijving meld is het probleem bijna niet te zien als ik de DVD via de computer bijv via PowerDVD afspeel. Juist

via een gewone DVD speler op de TV flikkeren de overgangen en het Titelscherm. Misschien geeft dit nog een idee wat het zou kunnen zijn

Herman

•  10-29-2009, 10:56 350067 in reply to 350054

raster13:

........bijna niet te zien als ik de DVD via de computer bijv via PowerDVD afspeel. Juist

via een gewone DVD speler op de TV flikkeren de overgangen en het Titelscherm. Misschien geeft dit nog een idee wat het zou kunnen zijn

En omdat wij niet weten wat "bijna niet" betekent heb ik de vragen gesteld zoals die gesteld zijn vanwege dat "idee".
    Om uit te sluiten dat de schijf/ TV scherm/ instellingen van  de DVD speler van invloed zijn, vraagt Paul om het image bestand af te spelen en niet de DVD schijf.

•  10-29-2009, 10:58 350068 in reply to 349979

Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Attachment: instellingen.jpg

[click to view image][click to view image]

Heb fotoresolutie van het menu beeld teruggebracht naar 2x PAL resolutie 1440x1152  maakt geen verschil; zie

screenshot voor de instellingen van DVD.

[click to view image]

[click to view image]

•  10-29-2009, 11:05 350075 in reply to 350068

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

N.a.v. je screenshot toch maar eens de driver voor je videokaart checken en/of hardware versnelling uitzetten.

•  10-29-2009, 14:40 350138 in reply to 350068

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

raster13:

[Klik hier om deze afbeelding te bekijken][Klik hier om deze afbeelding te bekijken]

Heb fotoresolutie van het menu beeld teruggebracht naar 2x PAL resolutie 1440x1152  maakt geen verschil; zie

screenshot voor de instellingen van DVD.

[Klik hier om deze afbeelding te bekijken]

[Klik hier om deze afbeelding te bekijken]

Brandsnelheid op max 8 zetten en testen met een DVD+R of -R en geen RW !!

•  10-29-2009, 15:19 350149 in reply to 350075

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Ik heb de proef gedaan. hardware versnelling uitgezet; laatste drivers van GE Force geinstalleerd;  Een proef video bestand met deze instellingen door Pinnacle laten aanmaken.

Vervolgens met PowerDVD afgespeeld en het resultaat is precies hetzelfde, de normale foto's en films gaan goed; de overgangen en het menu flikkeren z'n best; lijkt we interlacing???

Dus heren: het lijkt niet aan de versneller noch de laatste driver te liggen; wat kan het zijn?

(het blijft uitdagend zo'n hobby)

Herman

•  10-29-2009, 16:30 350162 in reply to 350149

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Om helemaal uit te sluiten dat  de oorzaak gezocht moet worden in het renderproces zou je eens kunnen kijken wat de test van Studio op je systeem zegt.
    Ga hiervoor naar Start > Alle Programma's > Studio  > Gereedschappen > Check 3 D Server  en kijk wat die test zegt.

Als dat allemaal goed is komt mijn 2e optie= interlace aan bod.
    Je instellingen zijn goed zodat ik me alleen zou kunnen voorstellen dat Studio je bronmateriaal verkeerd interpreteert.
    Wat zijn de bronbestanden?
    Zoiets heb ik alleen eerder gezien bij bestanden afkomstig van een DVD recorder of DVD camera.
    In dit geval zou dat dan betrekking moeten hebben op de interpretatie welk veld als eerste getoond wordt, oneven of even beeldlijnen.
    Anders gezegd Upper Field First of Bottom Field First.
    Wat je in dit geval zou kunnen doen is me niet bekend.
    Paul?
    Heb je overigens het voorstel van Paul helemaal geprobeerd?

•  10-30-2009, 2:28 350238 in reply to 350162

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Attachment: 3D server test.jpg

Ja ik heb het voorgestelde van Paul helemaal uitgevoerd door een nieuwe testfile aan te maken zoals beschreven.

Ik heb de 3DServer test gedraaid. De test loopt gewoon af, ik zie geen gekke dingen echter op het eind meldt de test

dat de drivers nieuwer zijn dan verwacht en dat hij problemen heeft gehad, zie bijgaand scherm. Hier zou het kunnen

zitten, maar hoe kan dit verder onderzocht worden?

alvast bedankt voor de verder raadgevingen

Herman

•  10-30-2009, 3:50 350246 in reply to 350238

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Een volledig verslag staat in Check3D.txt.
    Waar dat bestandje bij Studio 10 geplaatst wordt weet ik niet meer.
    Je kunt Windows even laten zoeken.
  •  10-30-2009, 10:23 350319 in reply to 350246

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Attachment: File Versions.txt

De desbetreffende file kan niet worden gevonden; wel een file z.g. versievergelijking. Ik kan hier echter zelf niets mee?

•  10-30-2009, 13:14 350362 in reply to 350319

Ik verdenk je videokaart, althans de drivers daarvan.

Je driver versie 178.13 mag dan al door Driver3D als "nieuwer" bestempeld worden, het is verre van de recentste versie.

178.13 dateert van 25 september 2008.

De meest recente versie voor je 9600 kaart is versie 191.07 van 5 oktober.

Probeer het een keer met deze 191.07.

•  11-01-2009, 13:15 350753 in reply to 350362

Nieuwste drivers gedownloaded. Maakt geen verschil. Inmiddels een aanntal proeven gedaan met een substract van het materiaal. Het lijkt erop dat het verschil uitmaakt in welke volgorde ik de foto's gebruik.

Wat opvalt is dat de bij een overgang gedurende de tijd dat de overgang loopt de intensiteit teruggaat. Op de computer manifesteert dit zich als teruggaan van ongeveer 50 % in intensiteit en afgespeeld  via een TV

manifesteert dit zich als hinderlijk flikkeren van het scherm. Dit lijkt een interlace probleem??

Hoe kan ik hier nu van koimen?

HErman

•  11-01-2009, 22:04 350780 in reply to 349974

raster13:

Ok alvast bedankt voor de eerste reactie. Hierbij de wat nadere gegevens

Computer: 

Processor
    Model : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     E8500  @ 3.16GHz
    Speed : 3.16GHz
    Cores per Processor : 2 Unit(s)
    Threads per Core : 1 Unit(s)
    Type : Dual-Core
    Internal Data Cache : 2x 32kB, Synchronous, Write-Thru, 8-way, 64 byte line size
    L2 On-board Cache : 6MB, ECC, Synchronous, ATC, 24-way, 64 byte line size, 2 threads sharing

System
    Platform Compliance : Intel vPro
    Mainboard : Intel Corporation DP43TF
    Bus(es) : PCI PCIe IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
    Multi-Processor (MP) Support : No
    Multi-Processor Advanced PIC (APIC) : Yes
    System BIOS : Intel Corp. NBG4310H.86A.0051.2008.0804.1738
    Total Memory : 3GB DIMM DDR3

Chipset
    Model : Intel P45/P43/G45/G43 DRAM Controller
    Front Side Bus Speed : 4x 333MHz (1.33GHz)
    Total Memory : 4GB DIMM DDR3
    Memory Bus Speed : 2x 333MHz (666MHz)

Memory Module(s)

Video System
    Adapter : NVIDIA GeForce 9600 GT (512MB DDR3, 650MHz/1.51GHz/2x900MHz, PCIe 2.00 x16, PS3.0, VS3.0)

Graphics Processor
    Adapter : GeForce 9600 GT (1.01, 512MB, 1.60GHz)

Operating System(s)
    Windows System : Microsoft Windows XP Home 5.01.2600 (Service Pack 3)
    Platform Compliance : x86

Studio versie 10.8.

Probleembeschrijving:

Film is een mix van foto's en video's.

Instellingen

- project:duur van de fotoclips standaard op 4 sec; duur overgangen 2 sec ingesteld; projectformaat PAL standaard

- automatische Codec; Renderen op achtergrond inschakelen; Hardware acceleratie ingeschakeld; voorbeeld op volledige resolutie weergeven

Nadere Probleemaanduiding:

Film gemonteerd. Tijdens montage geen problemen; ook niet met het afspelen onder Studio. Op diverse plaatsen heb ik overgangen gebruikt;

normale 2D overgangen en fades van het menu 2D-overgangen. Vervolgens heb ik een DVD titelmenu aangemaakt met de menukeuze  Medley - Road Trip Sub.

Het gesimuleerd weergeven van de DVD  onder Studio werkt normaal; ook op ware grote opo het computerscherm (natuurlijk lagere resolutie).

Daarna de DVD aangemaakt. Bij het weergeven van de DVD op de TV blijken alle overgangen en ook het Titel menuscherm op de TV te flikkeren. Je ziet het beeld

er wel doorheen, maar het is een zeer hinderlijke flikkering. Als ik de DVD op de computer draai dan is deze flikkering er ook; echter in veel mindere mate. Het lijkt wel

een verkeerde refreshrate of zo. Ik heb alle instellingen al diverse malen nagelopen want ik vermoed dat ik een of andere instelling niet goed heb; echter ik weet nioet welke.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Herman

Hallo Herman,

hoe kom je aan deze gegevens ?

Ram geheugen klopt niks van, moederbord ondersteund alleen DDR2, lees DDR3, zitten twee banken in van 2 GB totaal 4GB, zo te zien windows XP 32 bits, dus 4 GB is niet haalbaar.

Mogelijk toch problemen met het ram geheugen. Confused

Wat zegt DXDIAG.

start, uitvoeren, intikken dxdiag <oke>

(systeem en beeldscherm)

•  11-02-2009, 1:11 350799 in reply to 350780

Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Attachment: DxDiag.txt

Hoi Leon, fijn dat je meedenkt;

Het diag progr is Sandra lite

Bijgaand de log van dxdiag

Volgens mij draait alles normaal; alleen de overgangen van Studio niet fatsoenlijk

groet,

Herman

•  11-02-2009, 4:03 350821 in reply to 350799

raster13:
    ........; alleen de overgangen van Studio niet fatsoenlijk........ 
    Temeer omdat je blijkbaar zelf ook geen idee hebt wat dat nu precies is lijkt het me zinvol om eens een frame uit zo'n overgang hier als bijlage te plaatsen.
    Misschien dat iemand iets herkent, zodat we niet meer over iets vaags praten maar over iets concreets dat misschien een oorzaak heeft.

•  11-02-2009, 5:47 350835 in reply to 350821

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

wil ik graag doen, hoe kan ik dit het beste opsturen?

HErman

•  11-02-2009, 6:23 350846 in reply to 350835

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Zie hier
    Alls je met bv. PowerDVD fullscreen afspeelt kun je een screenprint maken door op c van je toetsenbord te drukken.
    Dit beeld kun je dan gebruiken.
  •  11-02-2009, 8:30 350890 in reply to 350846

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Attachment: beeld1.jpg

•  11-02-2009, 8:37 350892 in reply to 350890

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Voor zover je mag afgaan op dit screenshot zie je idd. vertandingen  die kunnen wijzen op een verkeerde fieldorder.
    Ik heb daar eerder een vraag aan gekoppeld, maar die heb je niet beantwoord.
  •  11-02-2009, 10:55 350937 in reply to 350892

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Problemen met afspelen overgangen via DVD op TV

Attachment: plaatje gerasterd.jpg

1. Het bronmateriaal komt van een digitale camera, de Lumix TZ1, heb bijgaande foto toegevoegd

2. dezelefde foto via DVD afgespeeld 2e bijlage

3. dezelfde foto tijdens de overgang de eerder opgestuurde foto

Ik hoop dat dit de nadere info geeft om tot verdere conclusies te komen.

Herman

Page 1 of 2 (39 items)   1 2 Next >
View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy